מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 24°c
ירושלים 22°c
בית שמש 25°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 24°c
ירושלים 22°c
בית שמש 25°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גורמים בכירים: 'אדלשטיין אנטי חרדי; 'מנהיג' - על חשבוננו'

למרות היותו חובש כיפה, מואשם שר הבריאות יולי אלשטיין על ידי בכירים בשלוש הסיעות החרדיות, כי "הוא מתנגד לכל מה שקשור לענייני דת וקורונה; ואותנו, את החרדים, הוא לא אוהב במיוחד"

גורמים בכירים: 'אדלשטיין אנטי חרדי; 'מנהיג' - על חשבוננו'

צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כחצי שנה לאחר שנכנס לתפקידו כשר הבריאות, יוצאים הערב (חמישי) בכירים בשלוש הסיעות החרדיות במתקפה חריפה נגד השר יולי אדלשטיין. לדבריהם, הוא מנסה לבנות את מנהיגותו בתדמית הציבורית על חשבון הציבור החרדי.

"יולי מתנגד לכל מה שקשור למגזר החרדי, הוא אנטי", מפרטים כמה מן הבכירים, בשיחות שקיימו במהלך היום עם 'כיכר השבת'.

כדוגמאות, הם מזכירים את ההיתקלויות הללו, שאירעו בעבר הקרוב והרחוק: "אם זה פתרון ללימודים במרחב הפתוח בתלמודי התורה, אם זה בתי כנסת לעשרה מתפללים בלבד ואם זה מתווה החתונות - את הכל הוא הכשיל או ניסה להכשיל".

"השר יולי אדלשטיין מנסה לבנות את מנהיגותו על חשבון הציבור החרדי", תוקפים הבכירים החרדים, ומאשימים: "הוא לא אוהב אותנו במיוחד".

הבכירים מהסיעות החרדיות, מותחים ביקורת קשה גם על התבטאויותיו של אדלשטיין בהקשר לערים החרדיות, לאחר שהוסר מהן הצבע האדום לפי המתווה של הפרויקטור פרופ' רוני גמזו.

"אדלשטיין טען", משחזרים הבכירים, "שבעוד כעשרה ימים להערכתו הערים שלנו יחזרו להיות אדומות; במקום ששר הבריאות ישבח את החרדים, שלאחר עבודה קשה הצליחו להוריד את שיעור התחלואה, הוא בוחר להעריך שיחזרו להיות אדומות, לפגוע".

 בחורי ישיבות נכנסים ל'קפסולות'. ארכיון (צילום: צבי הרשקוביץ. תמונה: חיים גולדברג, כיכר השבת)

באשר למתווה הקפסולות של הישיבות הגדולות, שיצאו לדרך למרות שהוא טרם אושר באופן רשמי בקבינט הקורונה, מסבירים הבכירים, כי "הכל טופל והוסכם עם גורמי המקצוע. רק יולי תוקע במכוון, כי חושש מ'מה יגידו'".

הבכירים החרדים מפתיעים ומוסיפים: "בכל מה שקשור לענייני הדת - לאו דווקא לחרדים - אדלשטיין מתנגד", למרות היותו חובש כיפה, "כי הוא מקשיב ליועצי תקשורת ולא לצרכים האמיתיים".

יצוין, כי מטעמו של שר הבריאות טרם נמסרה התייחסות לפניית 'כיכר השבת' בבקשה לתגובה.

כיכר השבת

art

 צבע אדום