מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 24°c
ירושלים 22°c
בית שמש 25°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 24°c
ירושלים 22°c
בית שמש 25°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לקראת דיון מכריע; שר בכיר נגד מתווה החרדים "יוביל למתים במגזר"

עונת החגים כבר מאחורינו ואיתה באה הדרישה לצמצם את ההגבלות • בעקבות הירידה במגמת התחלואה, יתכנס היום הקבינט לדיון מיוחד ומשמעותי במטרה לדון על מתווה שיאפשר חזרה איטית לשגרה • על הפרק: פתיחת מוסדות הלימוד, קיום חתונות והפגנות, ופתיחת עסקים

לקראת דיון מכריע; שר בכיר נגד מתווה החרדים "יוביל למתים במגזר"

סגר בירושלים. אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

היום (שלישי) יתכנס קבינט הקורונה לדיון משמעותי בכדי לדון על אסטרטגיית היציאה מהסגר, כשעל הפרק פתיחת חלק ממוסדות החינוך ודרישה של חלקים בממשלה לפתוח עסקים קטנים.

הדיון יחל בשעות הצהרים המוקדמות, כשבמרכז הדיון ההקלות שיגיעו לאור הירידה הנחרצת בתחלואה.

בראש ההצעה, לפתוח את הלימודים עוד ביום ראשון מגיל 0 עד גיל 6, ובהמשך בהדרגה לפתוח את המוסדות לכיתות א - ד ואז לשאר שיגיעו ליעד של 250 חולים.

טרם ברור נכון לשעה זו האם הקבינט ידון במתווה שדורשים החרדים לקבל אישור לפתוח את המוסדות ובתמורה לקבל בהסכמה את הטלת הסגר על הערים האדומות שתחול ממילא על רוב אם לא על כל הערים האדומות.

בקרב מספר חסידויות החליטו לסגור את המוסדות עד למחר בכפוף לאישור הממשלתי למתווה, במקרה והאישור לא יתקבל או ידחה למועד אחר הדבר עלול לגרום לכאוס במגזר אחרי שחלקים נרחבים בקהילות יפתחו את המוסדות גם ללא האישור.

שר בכיר בקבינט הקורונה אמר אתמול ל׳בחדרי חרדים׳, "צריך לדון בכובד ראש במתווה המוצע", תוך שהוא מתריע כי, "סגר עם פתיחת שנת הלימודים לא יוריד את התחלואה בתוך העיר, זה יוביל לתחלואה ועלול להביא למתים במגזר, על פי הנתונים 5 נפטרים מכל 1000 חולים".

לדבריו, "צריך לקבל החלטה קשה האם מחד לאפשר להם לפתוח מוסדות כי זה יקרה במילא גם אם לא נאשר רשמית, או מנגד לקחת אחריות שאולי יש כאלה שעלולים למות מההחלטה, שבתוך העיר האדומה יצאו תלמידים ממקום למקום". הוא מציין כי "בהפרות תמיד אפשר לטפל על ידי אכיפה קשה".

בנוסף, בדיון יבקשו באוצר ובכחול לבן לעלות דרישה לפתוח של העסקים הקטנים באופן מיידי, בשלב הראשון הדרישה תכלול עסקים שלא מקבלים קהל ועסקים שיקבלו קהל עד עשרה איש בתו מיוחד בו יקפידו על הנחיות מרחק ועוד.

בתוך כך, במשרד המשפטים הוחלט שלא להאריך את תקופת מועד תקנות החירום, המשמעות היא שהמפגינים שהוגבלו כעת להפגין רק ב1000 מטר בסמוך לבית יוכלו לנוע בכל רחבי הארץ, כששאר ההגבלות ישארו בנתיים.

בעקבות כך, בעקבות דרישת יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר, ימצא גם פתרון לקיום חתונות, וסוכם כי עם הסרת מגבלת ה-1000 מטר מעל ההפגנות, תחריג הממשלה היום גם את החתונות ותאפשר הגעה גם מעבר למרחק ה-1000 מטר, בהתאם למגבלות ההתקהלות. בהקלות הבאות צפויה הרחבה נוספת.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום