מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 24°c
ירושלים 22°c
בית שמש 25°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 24°c
ירושלים 22°c
בית שמש 25°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אבל בסלבודקה: הגאון רבי מרדכי כהן זצ"ל

מבני ברק מגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותו של אחד המיוחדים במרביצי התורה בדורנו הגאון רבי מרדכי כהן זצ"ל מראשי ישיבת סלבודקה שנפטר לאחר ייסורים קשים במחלה הנוראה והוא בן 87

אבל בסלבודקה: הגאון רבי מרדכי כהן זצ"ל

הגאון רבי מרדכי כהן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

אבל כבד בישיבת סלבודקה בבני ברק: הגאון רבי מרדכי כהן זצ"ל מראשי ישיבת סלבודקה ומגדולי מרביצי התורה מי שהעמיד דורות של תלמידים הסתלק לבית עולמו בגיל 87 לאחר שהזדכך בייסורים קשים ומרים. 

הגר"מ כהן זצ"ל חלה במחלה מהקשה והממאירה לפני שלוש שנים, מאז החלים בחסדי שמים אך המחלה חזרה שוב.

רבים התפללו לרפואתו של הגאון רבי מרדכי בן חוה אך נגזרה הגזירה ולמגינת לב השיב את נשמתו ליוצרה. 

היה צדיק גדול וענוותן ושפל ברך. יחד עם זאת, דמותו הייתה סמל לגדלות האדם מיסודה של שיטת סלבודקה. כשהיה מגיע לקרית הישיבה, הייתה דמותו התמירה משרה סביבו אווירה מלכותית. תואר פניו האיר למרחוק, והשווה לו הוד קדומים.

לצד ראשי הישיבה הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש

תפילותיו היו כמונה מעות, בשקט פנימי נדיר. מעולם לא הגביה קולו, לא צעק ולא כעס. תמיד התאפיין בשלווה ברוכה. כך דם בשיעוריו שמסר לבני הישיבה, היה מנתב אותם אט אט בין נבכי הסוגיה, בסבלנות, ללא דוחק, וללא פלפולים מיותרים. רק אחרי שראה שהתלמידים ירדו לסוף דעתו והבינו היטב את שיטות הראשונים שניתח היטב, המשיך הלאה לשלבים הבאים בסוגיה.

תלמידיו הקרובים ידעו לומר כי שלט היטב בתורת הסוד וכי על שולחנו נחבאו לא פעם בין הספרים גם ספרי קבלה נסתרים. כן למד בחברותא עם כמה מצדיקי הדור, מקובלים עמם היה בקשר סמוי מן העין.

במשך יובל שנים הרביץ תורה ויראה בישיבת סלבודקה והעמיד קדרים של תלמידים בכל השנים לצד קשר מיוחד שהיה לו עם שאר ראשי הישיבה. 

הגר"מ זצ"ל זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך. לפני עשרות שנים, בשנותיה הראשונות של הישיבה, נפל בנו הקטן במדרגות הישיבה במהלך תפילות ראש השנה, ונפטר ל"ע.

תוך שמירה על ההנחיות המלאות, מסע הלוויה ייצא הערב בשעה 21.30 מהיכל ישיבת סלבודקה ברחוב הרב שר בבני ברק, אל עבר בית החיים פוניבז' שם ייטמן, על יד קברו של ראש הישיבה הגאון רב עמרם זקס זצ"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

 

art

 צבע אדום