השנה המוזיקלית בצל הקורונה: יותר סינגלים פחות אלבומים

בתום שנה מוזיקלית חסרת מופעים, מלבד אירועי סיום ש"ס לפני פרוץ המגיפה שהנפיקו כמה להיטים, 'בחדרי חרדים' מסכם שנה שעדיין הצליחה להשאיר אמנים מסוימים מעל המים. גדול הזמר שהיה הפורה ביותר, המלחין הצעיר שכל הגדולים חוטפים את לחניו והקרב בין תחנות המוזיקה

אליעזר חסיד | מוזיקה 4.10.2020 | 20:00

סיכום שנה במוזיקה צילום: באדיבות המצלם

עם סיומה של שנת תש"פ, 'בחדרי חרדים' קיבץ לחדר אחד (כמובן שמרנו על ההנחיות) - כוורת של חובבי מוזיקה מושבעים, השולטים ומעודכנים היטב בתחום, כאלו שחיים ונושמים את העולם המוסיקלי בוקר צהרים וערב, ויחד התגבש על השולחן סיכום מוזיקלי מפתיע של השנה שחלפה בצל נגיף הקורונה, אמנם היתה זו יחסית שנה דלה מאוד באלבומים מקוריים, אבל עמוסה באלבומי קאברים וסינגלים טובים ומשובחים, ואנחנו יחד התכנסנו וסיכמנו את השנה המוזיקאלית שעברנו.

רק נזכיר רגע לפני שנתחיל את הסיכום, מה שיוצא דופן בפרויקט הסיכום המוסיקלי של 'בחדרי חרדים', היא העובדה שהוא לא נעשה בעצה ובלחץ של יחצ"נים או מקורבים למיניהם הבוחשים בתחום. הבחירות והקטגוריות שתקראו כאן, גם אם הן אינן נעימות ואפילו מפתיעות - הן בחירה נטו של 'עמך בית ישראל' – חובבי מוזיקה כמותכם, שדירגו את הזמרים, האלבומים, הביצועים לפי דעתם האישית.

זמר השנה

זמר השנה, הוא ללא ספק, גדול הזמר החסידי אברהם פריד, שהשיק השנה לראשונה בקריירה שלו אלבום קאברים מושלם, בהפקתו של יוחי בריסקמן, כשעל העיבודים הופקד מאסטרו משה לאופר. לצד זאת, שנה פוריה של דואטים, עם אלי מרכוס (אחיינו), עם גדול המלחינים יוסי גרין, עם נפתלי קמפה, עמרם אדר, צבי זילברשטיין, וגם שירים שמבצע בעצמו שהפכו במהרה ללהיטים כמו החדש דנדש שלו 'אוטוטו'.

לקראת הימים הנוראים הופיע הסינגל 'לבקש רחמים' - לחנו של אלי קליין. בקיצור זאת היתה השנה הפוריה ביותר של אברהם פריד מאז פרץ לחיינו לפני ארבעים שנה, ולכן ללא ספק הוא הזמר שעשה את שנת תש"פ יותר מהשאר. ובקרוב צפוי פריד להוציא סינגלים חדשים נוספים, לקראת אלבום חדש - עליו עובד בימים אלו. נקווה ונייחל שגם תשפ"א ת'הא ש'נת פ'ריד א'ברהם.

זמר נוסף שבלט לכל אורך השנה עם לא מעט סינגלים משובחים הוא גדול הזמר המזרחי חיים ישראל, שבעצם הוא זה שמחיה את המוזיקה המזרחית ללא ספק, שבשנים האחרונות שרויה בתרדמת. השנה הפיק כמה וכמה שירים שהוא מבצע בעצמו, הראשון הוא קאבר ללהיט של יואלי וייס – 'מיין גאנצע הארץ' בגרסת העברית בשם 'שפכי כמים ליבך', 'פסיעותיי', 'מתוך תמימות', הלהיט השנתי שלו הוא ללא שום ספק 'מלך עוזר' – שכתב והלחין אלי קליין, 'מתנות החיים', וגם דואטים שעשה עם ארי היל 'אבא איתי', שיר שחיזק המון אנשים בתקופת הקורונה, 'אל מסתתר' עם יואב יצחק, 'ה' כל יכול' עם קובי פרץ ועוד, ובדרך עוד שיתופי פעולה מעניינים עם שוקי סלומון, נמואל הרוש, יונתן רזאל ועוד, צפו להמון הפתעות מחיים ישראל גם בשנה הקרובה.

אלבום השנה

במקום הראשון

ללא ספק אלבום הבכורה של פצצת האנרגיה פיני איינהורן – פיני' ובו 11 רצועות מדהימות. את האלבום הפיקו בכישרון רב הצמד המוכשר אלי קליין & איצי ברי, שאף הלחינו את רוב השירים באלבום, שני השירים שהכי הצליחו יצאו כבר כסינגלים לפני האלבום, הראשון הוא השיר 'משתוקק', שהלחין מנכ"ל 'עוז והדר' הרב מנחם מנדל פומרנץ וכבר כיכב בקומזיצים רבים. הסינגל השני שהופיע לפני האלבום, היה 'לא רעב ללחם' שהלחין פיני בעצמו יחד עם ראובן הורוביץ, גם הוא נקלט היטב בקומזיצים ובהיכלי הישיבות, באלבום ישנם להיטים נוספים כמו 'ימינא ושמאלא' שהלחין ליפא שמלצר, 'אהיים', 'גבורת הסוס', 'שומר עלינו' ועוד. לסיכום; ת'הא ש'נת פ'יני א'יינהורן.

במקום השני

זמר הדגל של הציבור הליטאי אלי הרצליך, שכבר מופיע קרוב לעשרים שנה באירועים ובאלבומים שבהם התארח בסולואים, ורק לפני שש שנים הנפיק את אלבום הבכורה 'חתן דומה למלך', שכלל להיטים רבים למוזיקה היהודית כמו שיר הפותח והנושא של האלבום 'חתן דומה למלך', 'בחכמה יבנה בית', ו'בתורה אתה עמל', 'הצליחנו' ועוד, והשנה לאחר עבודה של ארבע שנים, הופיע סוף סוף אלבומו השני שזכה לשם 'הרצליך 2' אותו הפיק כמו גם את הראשון מפיקו ואמרגנו ישראל לובין.

האלבום כולל את הסינגלים שפורסמו עוד לפניו, והפכו כבר אז ללהיטים, בהם; 'קשר של קיימא', 'מלך יחיד' שהלחין אלי לאופר, שקצת נעלם בשנים האחרונות ותרם לאלבום לחן ישיבתי מרגש וסוחף. 'שמע בני' שהלחין אלי קליין והפך להמנון הילדים וללהיט רדיו. 'המלאך' שחצה מגזרים והפך ללהיט גדול, שאין ילד שלא מפזם אותו. שירים מרגשים וסוחפים נוספים באלבום; 'אני מאמין' שהלחין אלי פרידמן ועיבד יואלי דיקמן, 'כי אתה שומע', 'נשמת כל חי' - חידוש ללהיט מהעבר בלחנו של חנוך וינדרבוים, 'המנגן' - דואט עם שלמה ברונר שאף הלחין ועיבד את השיר, וגם 'לב טהור' – דואט עם ילד הפלא דודי לינקר שהלחין איצי ברי.

במקום השלישי

אמן הקומזיצים נפתלי קמפה, שלא מפסיק להפתיע עם חומר מצוין והשנה השיק את אלבומו השני 'אנה אלך'. לאור ההצלחה של אלבומו הראשון 'ליחדא שמא' שהופיע רק שנה קודם. את האלבום השני כמו גם את הראשון הפיקו ועיבדו את כולו הצמד אלי קליין & איצי ברי, והחידוש של האלבום הוא לחן ודואט של גדול המלחינים יוסי גרין יחד עם נפתלי - 'חמדת כל ישראל', שיר שמזכיר את התקופות של השירים הטובים של יוסי גרין של פעם.

הלהיטים הבולטים באלבום הם; 'לב נשבר' שיצא כסינגל ראשון מהאלבום, 'לבוחן לבבות' שישיבות רבות הכניסו אותו לתפילות הימים הנוראים, 'אליך ישברון' - מילים מעניינות שרק קמפה ילחין עליהם שיר, 'עמך עמי', 'אנה אלך' ועוד. נקודה שאי אפשר להתעלם ממנה באלבום הנוכחי של קמפה, זו השירה המקצועית והיכולות הווקאליות.

אלבומים שבלטו במהלך השנה

אלבום הבכורה של הזמר והגראמער החסידי המצליח מניו יורק, אברהם מרדכי שווארץ, שהפתיע באלבום סולו בכורה בשם 'כרובים עליונים'. כולם לחניו של המלחין החסידי אנטשיל פרידמן, שאת שמו כבר שמענו מלהיטים בעבר כמו 'שערי דמעות' של אברהם פריד, 'ניגון החכמה' של שמחה ליינר ועוד, כשעל העיבודים הנדירים הופקדו המעבדים, אברימי גור ארי, לייב יעקב ריגלר, אודי דמארי ויואלי דיקמן. אלבום מושקע שהנפיק לא מעט להיטים כמו 'ויום טוב', 'כרובים עליונים', 'אדיר', 'לית אתר', 'פארבינדן' ועוד.

עוד אלבום מוצלח שהנפיק להיטים רבים לתחנות הרדיו ולרחבות הריקודים, הוא אלבומו החמישי 'כולנו נלך' של בני פרידמן', אלבום שרובו שירים בעברית, מלבד שני שירים. הלהיטים הבולטים באלבום הם 'חארשו' - אולי השיר המושמע ביותר השנה בתחנות הרדיו, שיר ברוסית משעשע עם המון אנרגיות, שהלחין איצי וולדנר. 'תשירו' 'כולנו נלך' , 'הכל מלמעלה', 'בידים טובות', וכן 'הריני מקבל' שיצא כסינגל לפני האלבום.

אלבום שבלט במיוחד השנה הוא אלבומה השני של להקת הילדים החסידית מארה"ב 'יונגערליך', לאור ההצלחה האדירה עם אלבומם הראשון שיצא רק בשנה שעברה. בין השירים שתפסו באלבום השני הם לחניו של מכונת הלהיטים הערשי וינברגר; 'לעשות רצונך' ו'בצאת ישראל'. 'אשריכם ישראל' שהלחין ושר יחד איתם משולם גרינברגר, 'באלד' - שיר רגש מקסים שהלחין ועיבד בעצם מי שהפיק את האלבום - נפתלי שניצלר ועוד להיטים נוספים וטובים.

סוף סוף זה הגיע השנה, לאחר ציפייה של חמש שנים, גדול הזמר החסידי ליפא שמלצר, חזר עם אלבום שמתחילתו ועד סופו כולו שירים באידיש חסידים אבל עדיין מעודכנים, כשעל ההפקה והעיבודים אחראים מאסטרו יואלי דיקמן, שהפיק ועיבד את רוב האלבום, דייויד טויב, אלי לשנסקי ויהודה גלילי. הקהל של ליפא קיבל את האלבום באהדה רבה, לאחר שחיכו לאלבום החסידי הזה בכיליון אוזניים. באלבום נמצאים הלהיטים; 'געוואלדיג', 'הן קל כביר', שהלחין משה יחזקי' ווייס, 'החוט המשולש', 'ציקער'ל', 'בך בטחו'. תכל'ס היה שוה לחכות.

אלבום נוסף שהטביע חותם השנה ללא ספק, הוא אלבום הבכורה של המלחין החסידי משה יחזקי' ווייס מארה"ב, שאירח את כל גדולי הזמר לביצוע לחניו, כשעל ההפקה הופקד נפתלי שניצלר. בין הלהיטים הבולטים שליוו אותנו לכל אורך השנה הם 'סוכה'לע', שמבצעים אותו גדולי הזמר החסידי מרדכי בן דוד ובנו יידל ורדיגר, לחן שהפך ללהיט ההיסטרי ויצאו לו במהלך השנה אין ספור קאברים וגירסאות. להיט נוסף שהפך במהרה ללהיט חתונות הוא 'שימו לב' שמבצע פצצת האנרגיה שמילי אונגר, 'פאר דיר – קה ריבון' - הסינגל שיצא לפני האלבום כקליפ מרהיב, שמבצעים מנדי וייס ודובי מייזלעס שהפך ללהיט היסטרי, 'יהיו לרצון' שביצע אמן הרגש והנשמה מוטי שטיינמץ, שאף צילם קליפ מושקע באוקראינה, שלא הפסיקו לדבר עליו, למרות הביקורות זכה להמון ציפיות, 'שירה' שמבצע בני פרידמן, 'דוד' שמבצע בערי וועבר ועוד להיטים רבים וטובים שהנפיק האלבום המדהים הזה 'לב אל הנשמה'.

עוד אלבום חסידי משובח שיצא השנה הוא אלבומו החמישי של ישראל ורדיגר, שחזר לאחר שקט ממושך של כמה שנים, עם אלבום חסידי מושקע הנושא את השם 'דא וואוינט א איד', שהופק ועובד על ידי יהושע פריד, באלבום 13 רצועות, בין השירים שהצליחו באלבום הם 'כאפ א טענצל' שהלחין וכתב מאיר אדלר, 'השלך' שהלחין איצי וולדנר, 'אין לנו' שהלחין יענקי דסקל, 'דא וואינט א יוד' - שיר הנושא של האלבום שהלחין וכתב הערשי רוטנברג. מה שמיוחד באלבום הם הביצועים המלטפים והמרגשים של שרולי ורדיגר והעיבודים המעודכנים של מעבדו הצמוד יהושע פריד.

שיר השנה

שיר השנה שלנו הוא 'בזכות התורה' של אמן הרגש והנשמה מוטי שטיינמץ, שיר שיצא לרגל סיומי הש"ס של הארגון העולמי 'דרשו', והפך להמנון של כל סיומי הש"ס שהתפרסו על פני עונת החורף, רגע לפני שנגיף הקורונה שיבש את חיינו. הלחן והעיבוד הינו של הצמד אלי קליין & איצי ברי, מה שבעצם הפך את השיר לכל כך מוצלח וללהיט כה גדול, הוא הביצוע של שטיינמץ, מילות השיר באו בתזמון מושלם הישר לתקופת הקורונה עם המסר ש"בזכות התורה ינצל העולם" וכל המכלול של השיר הביא אותו בעצם לתוצאה שהשיר זכה בתואר שיר השנה לשנת תש"פ.

 

30 השירים שעשו את השנה

1) כתר מלוכה - ישי ריבו, 2) חארשו - בני פרידמן, 3) אהבת חינם - יונתן שיינפלד, 4) סוכה'לע - מרדכי בן דוד & יידל ורדיגר, 5) געוואלדיג - ליפא שמלצר, 6) בין קודש לחול - אמיר דדון & שולי רנד, 7) לב נשבר - נפתלי קמפה, 8) חסד שבחסד - אברימי רוט, 9) אלוקים - נמואל ,10) מלך עוזר - חיים ישראל, 11) שימו לב - שמילי אונגר, 12) תן לי אור - אבי אילסון, 13) בנשל - מאיר גרין, 14) כמה טוב ה' - קובי ברומר, 15) לעשות רצונך - יונגערליך, 16) אוטוטו - אברהם פריד, 17) ווען משיח וועט קומען - סאטמאר, 18) אבא איתי - ארי היל & חיים ישראל, 19) ואמר ביום ההוא - מוטי שטיינמץ, 20) שוכן עד - שמוליק פראנק, 21) ויום טוב - אברהם מרדכי שווארץ, 22) לא רעב ללחם - פיני איינהורן, 23) אני ה' רופאך - אלי קליין & אמני קול חי מיוזיק, 24) נשמת כל חי - אלי הרצליך, 25) לבוש מלכות - אהרל'ה סמט & מענדי ווייס, 26) אורך ימים בימינה - אהרל'ה סמט & זאנוויל וויינברגר, 27) שמחה שלימה - משה קליין, 28) רבי שמעון העלף אונז שוין - שלמה כהן, 29) כל המלמד - שמילי אונגר, 30) שעת רחמים - יואלי דיקמן & מוטי גרינבוים.

דואט השנה

השיר 'נחכה לך' בו מארח האמן הישראלי נתן גושן את אמן הנשמה ישי ריבו, הוא דואט השנה בכל הפרמטרים. הן בשל העובדה שחדר לליבם ואוזנם של כל המגזרים והן בשל כמות שצבר קליפ המילים עד כה מעל 16 מיליון צפיות, לחן עמוק עם מילים בעלי מסר מחזק ומעודד בימים קשים שכאלה.

נתן גושן/ישי ריבו. צילום: Dima Vazinovich/Miriam Alster, Flash90.

מלחיני השנה

מלחין השנה הוא ללא ספק בנצי שטיין, גאון מוזיקלי צעיר, שכל לחן שיוצא לו מהשרוול הופך במהרה ללהיט, כמו שיר השנה של 'בחדרי חרדים' לשנת תשע"ט – 'אבא מלך העולם' בביצוע של אברהם פריד וארי היל. בשנה האחרונה המשיך שטיין להפתיע ואחראי על לא מעט להיטים שרקדנו עליהם או שהתרגשנו מהם במשך השנה החולפת ומגיע לו ללא ספק את התואר 'מלחין השנה' לשנת תש"פ.

בין הלהיטים שהלחין השנה, הם 'לבוש מלכות' בביצועם של אהרל'ה סמט & מנדי ווייס, 'אוטוטו' שמבצע אברהם פריד, 'ר' שמעון העלף אונז שוין' שיצא לכבוד ל"ג בעומר בצל הקורונה בביצועו של שלמה כהן, 'אבא איתי' שמבצעים חיים ישראל וארי היל, 'די' של מנדי ווייס, ועוד להיטים רבים וטובים שהלחין ותפסו, ובקרוב צפויים לצאת לחנים נוספים שלו בביצועם של מוטי שטיינמץ ודובי מייזלס.

עוד מלחין שדי בלט לכל אורך השנה עם להיטי רדיו ולא רק – הוא אלחנן אלחדד, אברך צעיר ומוכשר שכותב ומלחין את שיריו בצורה מקצועית ויוצאת דופן, בין הלהיטים שהלחין השנה והפכן במהרה ללהיטים הם; 'תן לי אור' של אבי אילסון, 'שמחה שלמה' של משה קליין, 'הלוך ושוב' של נמואל הרוש, ו'בנשל' שמבצע מאיר גרין, 'תשירו' של בני פרידמן, 'נכספתי' של איציק דדיה ועוד רבים וטובים. ממש בימים אלו מוכר אלחדד לחנים נוספים לגדולי וטובי הזמרים.

מפיק ומעבד השנה

המעבד הצעיר והמוכשר מנדי הרשקוביץ, הוא ללא ספק מפיק ומעבד השנה, הוא לא חדש בתעשייה, בעבר הוא עיבד שירים למרדכי בן דוד, לשמילי אונגר, ללוי פאלקאוויטש ולעוד, והשנה הוא הטביע חותם על לא מעט הפקות, הפיק ועיבד את כל אלבומו החדש של מוטי אילאוויטש 'רעיונות' ונתן שם הפקה משובחת יוצאת דופן למבינים.

הוא גם הפיק את אלבום הבכורה של כוכב הזמר מארה"ב משה טישלר - 'מודה אני'. גם באלבום הזה התוצאה דיברה בעד עצמה, באלבום להיטים כמו 'חזקים', שיר הנושא 'מודה אני', 'כי לעולם חסדו' ועוד, הרשקוביץ גם היה מעורב בהפקת האלבום 'כל הכבוד' של שמחה ליינר שיצא בתחילת השנה. הייחודיות של מנדי היא שכל סגנון שהוא נוגע בו, הוא עושה זאת בצורה הכי מקצועית וטובה. הוא מביא חדשנות גם באירועים בהם הוא מופיע עם תזמורתו 'סבבה' שהיא מהמובילות בתעשייה בארה"ב.

תגלית השנה

הוא ילד הפלא לשעבר יונתן שיינפלד, שעשה השנה קאמבק, אמנם כבר בשנה שעברה עם הלהיט שהיכה גלים 'באתי לגני', שאף הלחין את השיר יחד עם אלי קליין ויצא לרגל נישואיו, וגם הוציא קאבר לשיר משנות ה-90 'ה' העלית' של יונתן ווייס עם עיבוד תוסס וחדשני של הצמד אלי קליין & איצי ברי, אבל השנה הטביע את חותמו ללא ספק עם לא מעט סינגלים לכל אורך השנה. זה התחיל עם הלהיט ההיסטרי 'אהבת חינם' שהלחין הוא בעצמו ואת המילים כתב שוקי סלומון וגם כמות הצפיות של הקליפ ביוטיוב מדברות בעד עצמן.

שיינפלד המשיך בדואט עם קובי ברומר שהצטרף השנה למשרדו של המפיק דוד פדידה, את השיר הלחין וכתב אף יונתן בעצמו, לאחר מכן הוציא סינגל נוסף 'מכוון גבוה' שאף הלחין וכתב בעצמו וזכה לאהדה רבה מהקהל.

הסינגל הבא יצא בתקופת הקורונה וחיזק המונים 'רפא נא', שאת השיר הזה לא רק הלחין וכתב אלא גם עיבד, ממש בחודש האחרון הוציא סינגל נוסף 'אבקש פניך' - אותו גם הלחין כתב ועיבד. לחן מרגש מאוד שהושמע המון בתקופה האחרונה. יונתן עובד בימים אלה על אלבום חדש שצפוי להופיע השנה.

פריצת השנה

זמר חדש שפרץ לחיינו השנה הוא אברהם שלום, שהוציא השנה סינגל אחד אמנם - 'עד אליך', אי אפשר להתעלם מקולו הייחודי, הסגנון, המילים והעיבוד שמזכירים את סגנונם של ישי ריבו ויונתן רזאל שהצליחו בכל הקהלים, ולכן אין ספק שהוא יצליח בעתיד. נאחל לו המון הצלחה בהמשך ומצפים לשמוע ממנו עוד חומרים השנה.

זמרים נוספים טובים שפרצו השנה:

גרשי אורי - שהוציא השנה כמה שירים, דואט עם שרוליק קלצקין 'תורה פארשטאנד' , שיר נוסף 'אלוקי נשמה' שמבצע בעצמו, וממש בערב החג פרסם שיר חדש נוסף, דואט עם המלחין והמעבד אפרים מרקוביץ - 'וזאת התורה'. יש לו עתיד מבטיח במוזיקה החסידית ,וגם לו נאחל המון הצלחה בהמשך הדרך.

שוקי סלומון - שהיה מוכר עד השנה ככוכב רשת, הפיק השנה כמה וכמה שירים יפהפיים שכתב והלחין בעצמו כמו 'מזמור לתודה' , 'אח'שלי יהודי', דואט עם המון מסר ותוכן שביצע עם אריק דביר, '' שיר השמחה' - דואט עם ישי לפידות, בו הוא מבטא את המסר - להיות בשמחה תמיד לא משנה באיזה מצב. ובימים האחרונים הנפיק פרויקט חדש יחד עם המעבד דיויד טויב בשם 'שירת הנשמה' בו מארחים השניים אמני מוזיקה מוכרים כשבפרק הראשון הופיע רולי דיקמן.

ילד הפלא של השנה

ילד הפלא שפרץ השנה הוא מוטי גרינבוים, שביצע אמנם רק סינגל אחד השנה - 'שעת רחמים', דואט עם מאסטרו יואלי דיקמן שגם הלחין ועיבד, אבל מהפוטנציאל והיכולות של הילד אי אפשר להתעלם וממש בימים האחרונים בראשית תשפ"א התארח בדואט יחד עם אוהד מושקוביץ 'תינוקות של בית רבן' גם שם הפליא בקולו.

זמרים שבלטו השנה ברשת

הזמר שבלט השנה בתעשייה בצורה שלא ניתן להתעלם ממנה, הוא המבצע הכל יכול זאנוויל וויינברגר שהפיקו ממנו קליפים שביצע בחתונות ובהופעות וסיומי הש"ס ופורסמו בכל אמצעי המדיה. גם לוי פאלקאוויטש ומוטי ויזל בלטו השנה במיוחד, כשהופקו מהם ביצועים רבים יפים ונוגים לצפייה ולשמיעה.

נפתחה תחרות בין תחנות המוזיקה החרדיות

אחד ממאורעי השנה היה הקמת תחנת הרדיו המוזיקלית 'קול פליי', כשנתיים וחצי אחרי 'קול חי מיוזיק', אנחנו לא נחלק ציונים מי מוביל ומי פחות, רק נציין את הקרב על הטאלנטים שעדיין בעיצומו, כאשר עם הקמת התחנה החדשה פורסמו שמותיהם של המגישים כדוגמת מאסטרו יואלי דיקמן, שמנהל את התחנה בפן המוזיקלי, יוסי אייזנטל האגדי, אבי מילר, נחום סיגל – המנחה המיתולוגי של מופע 'האסק', וגם, ישי לפידות שערק מרדיו 'קול חי' אחרי 20 שנה לתחנה החדשה ומשדר מידי תכנית מידי שישי ומוצ"ש.

בתגובה למתחרה החדשה שקמה, ב'קול חי' וב'קול חי מיוזיק' לא ישבו בחיבוק ידיים והחלו לעבוד במרץ לגיוס שדרנים ומגישים בעלי שם וידע בתחום. תוך ימים ושבועות ספורים גייסו בתחנה לצד הוותיקים, את מלך המוזיקה החסידית מרדכי בן דוד, שמשדר תכנית מדי שישי בצהריים ב'קול חי', מאסטרו יובל סטופל, קובי ברומר, צמד המפיקים שלום וגשל וישראל לובין.

שלושת הגליונות שכבר הופיעו.

היתרון המסוים הקיים ב'קול פליי', האחד הוא שאין פרסומות כלל וכלל אלא מוזיקה ברצף 19 שעות ביממה ללא הפסקה. השני הוא המגזין המוזיקלי 'קול פליי' שהוא לעת היחידי בזירה, אחרי שנים שלא היה בנמצא פורמט שכזה, ראיונות עם גדולי הזמר ולא רק, חשיפות על המתרחש מאחורי הקלעים בתעשייה, זאת לצד טורים מוזיקליים של גדול המלחינים והמעבדים מונה רוזנבלום, פנחס ביכלר – מנצח מקהלת 'מלכות', הזמר הרב שלמה טויסיג, וכל זאת חינם אין כסף.

אמנים וז'אנרים שחסרו השנה

יש לא מעט זמרים ומלחינים שהיו מאוד חסרים בשנת תש"פ; הבולט שבהם גדול מלחיני שירי הרגש ולא רק, פינקי וועבר, שהיה מאוד חסר לנו השנה. ת'הא ש'נת פ'ינקי א'מן.

אמן שהיה מאוד חסר השנה הוא זמר שהנפיק בעבר שלושה אלבומים מקוריים ועוד שני אלבומים של קאברים ונעלם כלא היה ושמו יואלי גרינפלד, נקוה שיחזור השנה עם להיטים טובים ואולי אפילו עם אלבום מקורי סוף סוף.

גם המוזיקה המזרחית זקוקה לתחיה משמעותית כבר כמה שנים, איציק אשל, אלעד שער, איציק אורלב, מידד טסה, יניב בן משיח, התעוררו תחזרו להנפיק יותר חומרים, אלבומים, סינגלים אבל להיטים כמו פעם כדוגמת 'אין אני לי מי לי', 'בן של מלך', 'הוציאה', 'בואו נדליק ת'אש', 'תודה על הכל'. הז'אנר המזרחי חייב להתעורר. ולשם האיזון, השנה ספציפית גם לא הופיעו מספיק אלבומים חסידיים קלאסיים יחסית לשנים עברו.

מה מחכה לנו בשנה הקרובה

נקדים ונאמר כי לא מעט מהחומרים שכתבנו עליהם בסיכום השנה של תשע"ט, עדיין לא הופיעו בשנת תש"פ אולי בשל הקורונה שהתפרסה על מחצית השנה, בתקווה שאלה יופיעו בשנה הנוכחית.

נתחיל עם גדול הזמר החסידי אברהם פריד שעתיד להוציא אלבום חסידי מקורי חדש בהמשך השנה, בהפקתו של המפיק והמעבד הצמוד שלו יובל סטופל, באלבום צפויים לקחת חלק גדולי המלחינים והמעבדים ביניהם יוסי גרין, שחזר לעבוד אותו לאחר קרוב לחמש עשרה שנה , אלי קליין & איצי ברי, הרב הלל פלאי, יואלי דיקמן וגם 'מלחין השנה' בנצי שטיין ועוד רבים וטובים.

גם המלחין הנודע שלמה יהודה רכניץ עובד בימים אלו על הפרויקט השלישי שלו בסדרת אלבומיו 'שיר', האלבום יופק על ידי המפיק הוותיק דוד פדידה וצפויים לקחת בו חלק יונתן שיינפלד, אלי קליין & איצי ברי, יואלי דיקמן. את הלחנים צפויים לבצע; מרדכי בן דוד, אברהם פריד, מוטי שטיינמץ, ליפא שמלצר, בערי וועבר ועוד.

כוכב הזמר החסידי המצליח מארה"ב שמילי אונגר, צפוי להגיש לנו אלבום שלישי מקורי, בהפקתו של נפתלי שניצלער שאף עיבד את האלבום כולו, בין המלחינים הצפויים לקחת חלק באלבום; פינקי וועבר, הערשי וויינברגר, יונה ליפשיץ, ישראל באדאנסקי ועוד.

ענק הזמר הישראלי ישי ריבו, שלא נח לרגע, צפוי לשחרר השנה את אלבומו הרביעי המקורי 'סוף חמה לבוא', אלבום שכולו מדבר על הגאולה, מתוכו כבר יצא הלהיט הכובש 'כתר מלוכה'.

גם גדול הזמר החסידי זאנוויל וויינברגר עתיד להוציא השנה סוף סוף את אלבומו הבכורה במהלך השנה הקרובה, כשעל ההפקה הופקד יוסי האניג, בנו של גדול הזמר החסידי אייזיק האניג. צפויים לקחת חלק באלבום; יוסי גרין, משה לאופר, יואלי דיקמן, פינקי וועבר, משולם גרינברגר , יוסף משה כהנא ועוד.

זמר החתונות המצליח משה קליין, תגלית 'הקול הבא', עתיד להוציא בקרוב את אלבום הבכורה הנושא את השם 'ניצוץ יהודי', כשצפויים לקחת בו חלק אלחנן אלחדד, אלי קליין & איצי ברי, בני לאופר ועוד מוזיקאיים רבים וטובים.

גם כוכב הזמר נמואל הרוש עובד בימים אלו על אלבומו המקורי הראשון שעתיד לצאת השנה. באלבום צפויים לקחת חלק אלי קליין & איצי ברי, יואלי דיקמן, דני אבידני, אלחנן אלחדד, דוד איכילביץ ועוד רבים וטובים, לצד דואט עם גדול הזמר החסידי שלוימי דסקל.

'המלך' מרדכי בן דוד עובד על אלבום חדש בתקוה שיופיע השנה. באלבום צפוים לקחת חלק; מונה רוזנבלום, הערשי וויינברגר, אלי קליין & איצי ברי, יואלי דיקמן, אלי לאופר ועוד רבים וטובים, כן נרקם דואט היסטורי בינו לבין יש ריבו. צפו להפתעות.

גם 'הנסיך' יידל ורדיגר עובד בימים אלו על אלבום החדש, בתקוה שגם הוא ייצא השנה, צפויים לקחת בו חלק; משה פלד, אהרל'ה נחשוני, יואלי דיקמן, אלי לאופר ועוד, יש למה לצפות כשהאלבום יכלול גם דואט מפתיע עם שולי רנד.
בערי וועבר עובד על אלבום חסידי חדש, שצפוי לצאת השנה, יקחו בו חלק; מאיר אדלר, משה לאופר, הערשי וויינברגר, נפתלי שניצלר ועוד.

מקהלת הילדים 'אידיש נחת' בניצוחו של מוישי קראוס מסיימת בימים אלה את ההקלטות לאלבום הרביעי בסדרת 'אידיש נחת', הכוללים את לחניו של המלחין האגדי יוסי גרין. מלחין נוסף שלקח חלק בהפקה הוא אלי שוואב.

ת'הא ש'נה פ'וריה א'מן. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום