אבל בזכרון משה: האברך הגאון רבי הלל גולדברג זצ"ל

כרעם ביום בהיר הסתלק לפנות בוקר האברך רבי הלל גולדברג זצ"ל אחד המיוחדים שהיה משכים קום לעבודת הבורא בזהרי חמה וישב ולמד בזכרון משה עד שתש כוחו

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 2.10.2020 | 08:52

צילום: pexels

ברוך דיין האמת: כרעם ביום בהיר התפשטה השמועה על דבר הסתלקותו של האברך המופלג רבי הלל גולדברג זצ"ל מהדמויות המוכרות בבית המדרש הגדול 'זכרון משה' בירושלים והוא בן 51 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד לאביו המגיד מישרים הרב הגאון רבי חיים בנימין גולדברג שליט"א מוותיקי הלומדים בכולל עץ חיים, נכדו של המגיד הירושלמי רבי בן ציון יאדלר זצ"ל. 

גדל והתחנך במוסדות הישוב הישן על טהרת הקודש, בהגיעו לפרקו בנה את ביתו עם רעייתו בתו של העסקן הדגול רבי שמחה עקשטיין זצ"ל איש אמונם של גדולי ישראל זצ"ל. 

כל ימיו עסק בתורה ולא התבטל רגע בדברים בטלים,  קיים את מצוות ושננתם לבניך כפשוטו, לכולם מוכרת המחזה איך שהוא יושב עם עשרת בניו רכן על הספרים בבית הכנסת הגדול 'זכרון משה'. 

בכל בוקר השכים קום לעבודת הבורא והתפלל כל יום ותיקין בבית הכנסת זהרי חמה. ימיו היו מלאים במצוות ומעשים טובים.  

בשנים האחרונות חלה נתקף בייסורים קשים נוראים כאשר נחלה במחלה הארורה, הוא ניסה להמשיך את סדר יום הצפוף בתורה ובתפילה, עד שנפל למשכב. 

לפנות בוקר הוזעקו כונני הצלה ומד"א לביתו שם השיב את נשמתו ליוצרה בזמן שהיה מגבר כארי לעבודת בוראו. 

השאיר אחריו דור ישרים יבורך זרע ברך ה' ההולכים בדרכיו, חתנו הרב עמרם בלויא מחשובי אברכי קהל תפארת ירושלים בבית שמש, בניו מטובי אברכי ובחורי קהל פרושים הרב יצחק, הרב יוחנן, ועוד שמונה בנים בביתו ובתוכם חתן שהתארס רק לאחרונה, ולא זכה להובילם לחופה. 

הלוויתו הבוקר (שיישי, ערב חג הסוכות) בשעה 10:00 מביתו ברחוב אלגזי 16 שכונת זכרון משה ומשם ילווהו רגלית עד הר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.  

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום