מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 35°c
אשדוד 24°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 35°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שיא חסר תקדים: 6,861 מאומתים חדשים ביממה אחת

לאחר יממה שמשרד הבריאות לא עדכן את מספרי הקורונה, הבוקר נודע כי ביממה האחרונה נשבר שיא חדש וחסר תקדים: 6,861 ישראלים אובחנו ביממה האחרונה כנשאים של נגיף הקורונה

שיא חסר תקדים: 6,861 מאומתים חדשים ביממה אחת

אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי ביממה האחרונה אובחנו 6,861 מאומתי קורונה חדשים. בסך הכל בוצעו 59,169 בדיקות קורונה.

יצוין כי מאז שעות הבוקר אתמול, משרד הבריאות לא עדכן את נתוני הקורונה. אמש דווח לראשונה ב'כיכר השבת', כי בישיבת הקבינט נודע לשרים שביממה האחרונה נחשפו למעלה מ 6,000 מאומתים חדשים. הבוקר פרויקטור הקורונה, רוני גמזו, אישר את המספרים בראיונות לתקשורת ושעה קלה לאחר מכן משרד הבריאות פרסם הודעה רשמית.

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום בכדי לדון בהידוק הסגר וזה בשל העלייה הדרמטית במספר המאומתים החדשים. בין היתר צפויים השרים להכריע בסוגיית בתי הכנסת וההפגנות.

אמש התבטא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר: "במשך זמן רב נמנעתי מלהתבטא בעניין ואחרי ששמעתי את המומחים שטוענים שהתקהלויות זה סכנה עצומה לבריאות הציבור זו חובתי להתייחס", אמר ראש הממשלה.

"כל הציבור נדרש לקיים הגבלות ורק קבוצה של מפגינים מוחרגת מהכלל", אמר נתניהו, "מותר ללכת לכותל רק אם אתה גר במרחק 1000 מטר משם, אבל לבלפור אפשר להגיע מכל רחבי הארץ. בכותל מותר רק בקפסולות של 20 ובהפגנות הכל מותר".

"הפארסה הזאת חייבת להיפסק!", אמר נתניהו. "כולם מבינים זאת גם בשמאל. אנחנו בשעת חירום. חייב להיות דין אחד גם לתפילות וגם להפגנות ולכל ההתקהלויות באשר הן. אחרת הציבור לא ישמע להנחיות ונגביר את התחלואה למימדים איומים".

במהלך הדיון אמר נתניהו כי "יש הסכמה שצריך כלל אחיד לגבי כל ההתקהלויות", אך שר המשפטים אבי ניסנקורן הביע התנגדות נחרצת: "אין הסכמה. צריך לדון בכל מקרה לגופו". על כך אמר נתניהו: "אם אתה עושה הגבלות על התקהלויות ציבוריות הן צריכות להיות שוויוניות. צריך אחידות גם לגבי בתי כנסת וגם לגבי הפגנות. כל המדינה מדברת על זה".

כיכר השבת

art

 צבע אדום