מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 35°c
אשדוד 24°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 35°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בתום הדיון: השרים קיבלו את הצעת גלנט; הלימודים - עד ערב החג

בשעה זו מכונסים שרי הממשלה לישיבה מכרעת שדנה בתנאי הסגר שאמור להתחיל מיום שישי השבוע ואורכו עד לערב חג הסוכות. השר דרעי דרש תנועה חופשית לחזנים ובעלי תקיעה בראש השנה. היועמ"ש מנדלבליט: "צריך לשמור על ההפגנות. שהמשטרה תחליט". השר אמסלם תקף

בתום הדיון: השרים קיבלו את הצעת גלנט; הלימודים - עד ערב החג

נתניהו בהתייעצות עם שרי הממשלה צילום: באדיבות המצלם

גם בשעה זו שרי הממשלה עדיין מכונסים ודנים בדרישת משרד הבריאות להטיל סגר כללי החל מיום שישי ועד לערב חג הסוכות. עימותים נרשמו סביב נושא ההפגנות ומופעי התרבות אל מול התפילות.

בתום הדיון, קיבלו השרים את הצעתו של שר החינוך יואב גלנט להמשיך את הלימודים עד ליום שישי - ערב החג - ולא להפסיקם כבר ביום רביעי.

עוד קודם הדיון, הודיע ראש הממשלה כי הוא מקבל את המלצת שר החינוך ודוחה את סגירת הלימודים מיום רביעי הקרוב ליום שישי, כשלא ברור מתי מערכת החינוך תיפתח מחדש.

במהלך הדיון, הצטרף השר אריה דרעי לדרישת השר יועז הנדל ודרש להחיל את הסגר משעות הצהרים של יום שישי ולא בבוקר כדי לתת לציבור זמן להתכונן לחג.

השר דרעי התייחס לסגר הצפוי ואמר כי: "במהלך חג ראש השנה יש לאפשר לחזנים ובעלי תקיעה בשופר, תנועה חופשית ובלתי מוגבלת לנוע ממקום למקום". עוד דרש השר דרעי למצוא פתרון למכירת ארבעת המינים קודם חג הסוכות.

בפתח הישיבה סקרו מנהלי חלק מבתי החולים את המצב, כשחלקם הבהיר כי המצב חמור אך לא לקראת קריסה כפי שניסו לצייר בכירי הממשלה מאז סוף השבוע.

במהלך הדיון נרשם עימות סביב נושא ההפגנות, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר: "התקהלות זו התקהלות. אם אסור אז לאסור הכל כולל להפגנות". שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב: "ממשלה לא יכולה למנוע מחאה נגדה. צריך למצוא מתווה לקיום הפגנות בצורה הגיונית".

גם הפרויקטור פרופ' גמזו תקף: "יש זכות לתפילה וזה כמו הזכות להפגנה. כפי שמגבילים את התפילות - צריך להגביל גם את ההפגנות. התקהלות זאת התקהלות. אם נתבקש להכין מתווה, נכין נתווה״". אל גמזו הצטרף היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט שאמר, כי "צריך לשמור על ההפגנות. שהמשטרה תחליט".

בתגובה לדבריו, השר דוד אמסלם צרח על היועמ"ש: "קח אחריות". מנדלבליט השיב: "אי אפשר למנוע הפגנות. זה לא עניין של כמות אלא של איכות". אמסלם תקף: "קח אחריות על המחלה, אמון הציבור נפגע בגלל ההפגנות".

בדיון גם דנו המשתתפים בנוגע לסגירת שדה התעופה במהלך הסגר והוחלט לא להכריע בנושא, אלא שוועדה מיוחדת תגבש מתווה להפעלת נתב"ג. גורם בממשלה מדגיש כי "בכל מקרה בעלי אזרחות ישראלית יורשו לנחות בארץ".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום