מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 35°c
אשדוד 24°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 35°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

החרדים נסגרו הרמטית; החילונים רק שכונות

אפליה מכאיבה: עוצר לילי ומגבלות הוטלו על כ-40 ישובים וערים. אך כעת מתברר כי דווקא בערים החילוניות ידעו לבצע הפרדה ולרדת לפרטים בחלוקת השכונות, לעומת הערים החרדיות שנכנסו כחטיבה אחת לשקלול ההגבלות

החרדים נסגרו הרמטית; החילונים רק שכונות

אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שרי הממשלה אישרו בשעה האחרונה סגרים על 40 ערים, בהם יחולו מגבלות החל מהערב בשעה 19:00 שיימשכו שבוע ימים, אך נראה כי הממשלה הבדילה בין הערים החרדיות לערים החילוניות.

כך, הערים, בני ברק, ביתר עילית, אלעד, עמנואל, רכסים נכנסו כולם לסגר, ואילו חלק מהערים שבראשם עומדים ראשי עיר מהליכוד נסגרו בהן רק חלקים קטנים מהעיר.

מהרשימה עולה כי העיר אילת למשל תכניס לעוצר רק שכונה אחת, את שכונת שחמון. באשדוד רק השכונות החרדיות ג׳, ז׳ וח׳ יכנסו לעוצר מידי לילה, כך גם בעיר אשקלון רק שכונות נאות ברנע, גבעת ציון וכרמי ציון יכנסו לעוצר, כשגם בעיר שדרות יסגרו 2 שכונות בלבד.

לעומת זאת החריגו מההגדרה הזו את העיר בית שמש שם יסגרו רק שכונות רמת בית שמש א׳ רמת בית שמש גת ומנוחה ונחלה, והעיר נתיבות שתכנס כולה להסגר מידי לילה.

הכישלון כאן מהדד פעמיים, אחד על נציגי החרדים בממשלה וברשויות המקומיות שלא הצליחו להפריד את ההגבלות רק לפי שכונות כפי שעשו מקביליהם החילונים, וגם על הממשלה שהתייחסה להגבלות לפי שכונות רק בישובים החילונים.

גם הנתונים בציוני הערים מעלים חשש לאפליה, כך על פי הניקוד, העיר ביתר נמצאת בתחתית הרשימה עם ציון של 7.66 שם נקבע עוצר על כל העיר, כשמנגד העיר אשדוד עם ציון גבוה יותר של 7.68 נרשם עוצר רק על שכונות חרדיות, וכך גם אילת עם ציון של 7.64 שהוגבלה בה רק שכונה אחת.

מי שהתייחס לאפליה הוא סגן השר מאיר פרוש שמיהר להגיב: "זה אבסורד ומקומם שבערים מסוימות שראשי הערים שלהם ממפלגה מסוימת יודעים להטיל סגר על פי שכונות, אבל כשזה מגיע לערים חרדיות, לא יודעים לחלק את העיר לשכונות".

כך גם סגן השר אורי מקלב שהתבטא על אישור הסגר: "לצערנו בחרו בדרך הקלה והלא יעילה, בחרו שלא להתמודד עם מצב החולים ולסגור ערים שלמות, - סגירת מערכת החינוך במקומות אלה מהווה פגיעה חמורה בחינוך, בכלכלה ומגבירה את התחלואה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום