מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 35°c
אשדוד 24°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 35°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שאול מרידור ראש אגף התקציבים באוצר מודיע על התפטרות מתפקידו

על רקע סערת אישור החוק לדחיית התקציב והחריקות ביחסים עם שר האוצר, ולאור המבוי הסתום אליו נקלע ראש אגף התקציבים שאול מרידור בשיחותיו מול ההסתדרות לאור רצונו של השר כץ לבצע קיצוץ במגזר הציבורי, ראש האגף מודיע על התפטרותו מתפקידו ותוקף את השר

שאול מרידור ראש אגף התקציבים באוצר מודיע על התפטרות מתפקידו

שאול מרידור צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הגעתי לשירות הציבורי בשנת 2002, ואני משרת את הציבור מאז כמעט ברציפות" פותח ראש אגף התקציבים באוצר מר שאול מרידור במכתב הממוען אל שר האוצר שכותרתו 'סיום שירותי כממונה על התקציבים'. מדובר בטלטלה עזה במסדרונות משרד האוצר עם התפטרותו של הבכיר הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר.

האגף פועל כיחידה מקצועית ומרכזית בתוך משרד האוצר, והוא אחראי על קביעת המדיניות הכלכלית של הממשלה. בין תפקידיו העיקריים: הכנת תקציב המדינה והגשתו לאישור הממשלה וכן גיבוש המדיניות המאקרו-כלכלית של הממשלה והגשתה לאישור מקבלי ההחלטות. לאור המתיחות עם גיבוש ואישור החוק לדחיית התקציב, ובפרט לאור המתיחות בין השר ופקידי משרד האוצר הבכירים, עם החלטתו לבצע קיצוץ בשכר המגזר הציבורי, דבר שגרר עימות נרחב עם ההסתדרות, מתפטר הערב אחד מבכירי פקידי האוצר.

מנגד שר האוצר פרסם מטעמו 'מקבלי השכר הגבוה והפנסיות הגבוהות במגזר הציבורי נדרשים כעת לתת את חלקם לטובת המאבק בקורונה. גם השרים, החכי״ם, השופטים והדיינים יתרמו את חלקם. אני מצפה מיו״ר ההסתדרות להפגין מנהיגות ולהגיע להסכמות בנושא'.

לאחר כשני עשורים בהם עבד מרידור במשרד האוצר במגוון תפקידים החל מרפרנט וכלה בתפקיד הבכיר כממונה על התקציבים כאמור הערב הוא מתפטר ומדגיש 'בימים האחרונים ואחרי שנחצו עוד ועוד קווים אדומים ורוסקו כללים אלמנטריים של התנהלות תקציבית וכלכלית נכונה, החלטתי שאיני יכול עוד להיות חלק מהמערכת' לשון המכתב.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום