מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 26°c
ירושלים 20°c
בית שמש 24°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
כ"ב חשון התשפ"ה | 23.11.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 26°c
ירושלים 20°c
בית שמש 24°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אל על מסכמת את המחצית הראשונה של השנה עם הפסד של 244 מיליון דולר

על רקע משבר הקורונה, המגעים לרכישתה והערת עסק חי, אל על סוגרת את הרבעון השני של השנה עם הפסד של 105 מיליון דולר • גונן אוסישקין: "פעילות החברה תלויה ביכולת של המדינות להתגבר על הנגיף"

אל על מסכמת את המחצית הראשונה של השנה עם הפסד של 244 מיליון דולר

טיסת מטען של אל על  / צילום: יח"צ

עם הערת 'עסק חי' ומגעים לרכישתה, חברת התעופה אל על פרסמה הערב את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה בצל משבר הקורונה, ולצד מגעים לרכישתה. בסיכום המחצית הראשונה והרבעון השני החברה הכירה בהפסד של 244 מיליון דולר ושל 105 מיליון דולר בהתאמה, אשר בעטיים נוצר לחברה גרעון בהון חוזר של כ-135 מיליון דולר.

ההכנסות מהפעלה נפלו ב-53% ו-74% במחצית וברבעון השני בהתאמה ל-472 מיליון דולר ו-151 מיליון דולר.

תוצאות הרבעון השני של שנת 2020 הושפעו משמעותית ממשבר הקורונה, בעקבותיו הפסיקה החברה את פעילות הנוסעים הסדירה והוציאה לחל"ת את מרבית עובדיה.

הוצאות הדס"ל של החברה קטנו ב-83% ברבעון המדווח לכ-108.0 מיליון דולר וזאת כתוצאה מירידה של כ-68% בכמות הדלק שנצרכה, כפועל יוצא של הירידה בפעילות, וכתוצאה מירידה במחירי הדס"ל בשוק.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין אמר: "אנו נמצאים בעיצומו של משבר חסר תקדים, כזה שלא היה כדוגמתו בכל שנות קיומה של התעופה המסחרית. מרגע פרוץ המשבר החברה הגיבה במהירות על מנת למזער את ההשלכות, בעיקר באמצעות צימצמום חד בפעילות, קרי הקטנה חדה של ההוצאות התפעוליות של החברה בדגש על פעילות הנוסעים, כדי להתאימן למציאות החדשה. החברה הצליחה להרחיב את פעילות המטענים וזאת באמצעות מהלך מהיר של התאמת מטוסי הנוסעים לנשיאת מטען וכן באמצעות הרחבת רשת הנתיבים למטענים ובכלל זה יעדים אליהם לא טסה החברה מעולם. במסגרת זו הוטסו מטענים חיוניים למאבק בקורונה - מכונות הנשמה, תרופות, ציוד מגן, מזון ועוד, לישראל ולמדינות נוספות".

עוד אמר אוסישקין, כי "החברה נערכה לניהול הדוק וקפדני של התזרים בין היתר באמצעות שורה של צעדים פיננסיים שהקלו על החברה מבחינה תזרימית, אך ללא התמיכה הממשלתית לא נוכל להמשיך את פעילותנו העסקית. פעילות החברה תלויה ביכולת של המדינות להתגבר על הנגיף, החזרת האמון והביטחון של הלקוחות לטוס והעמדת הסיוע המדינתי. כולנו תקווה כי אלה יתממשו במהרה".

גלובס

 

 צבע אדום

art