מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 35°c
אשדוד 24°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 35°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נתניהו וגנץ הודיעו כי יתמכו בדחיית התקציב

המשבר הפוליטי נקטע, כשלוש שעות לפני. בהצהרה תקיפה שמסר בני גנץ בכנסת אמר: "אני וחברי נכנס למליאה ונדחה את התקציב כדי למנוע בחירות" | דקות לפניו, פרסם נתניהו הודעה מצולמת: "הנחיתי את אנשי הליכוד להצביע בעד דחיית התקציב" • צפו בדברי השניים

נתניהו וגנץ הודיעו כי יתמכו בדחיית התקציב

צילום: תומר נויברג, יונתן זינדל - פלאש 90

כשלוש שעות לפני פקיעת המועד, נראה כי הליכוד וכחול לבן מתאחדים למען דחיית התקציב יחד עם דחיית איום הבחירות לפחות ל-120 הימים הבאים. 

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ נשא הערב הצהרה לתקשורת בכנסת ואמר בתקיפות: "שתקתי על קיתונות של גידופים, השפלות ולעג - ימי ההכלה וההבלגה הסתיימו. אם נגיע לבחירות עוד יישפך פה דם ברחובות, ולכן לא אתן לאיש לאיים כל אזרחי ישראל בבחירות".

 

הוא הצהיר: "לא אתן שמישהו ימנה בובות מטעמו לתפקידים ציבוריים במקומות רגישים. נתניהו, אם פניך לשיתוף פעולה לטובת אזרחי ישראל - ידי נשארת מושטת. אם פניך לתרגילים או פגיעה בשלטון החוק - היא אינה. אני וחברי נכנס למליאה ונדחה את התקציב כדי למנוע בחירות".

דקות קודם לכן, פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון וידאו, הודיע כי הנחה את כלל חברי סיעת הליכוד לתמוך בדחיית התקציב ובכך באה הסאגה לסיומה.

 

נתניהו נראה אומר: "הדבר האחרון שמדינת ישראל זקוקה לו עכשיו זה בחירות. ולכן אני הודעתי אתמול שאני מקבל את הצעת הפשרה של ח"כ האוזר על שני חלקיה - גם דחיית התקציב, וגם הקמת ועדת מינויים משותפת. גם הודעתי שאני לא אשתתף במינוים של היועמ"ש, פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה".

"לצערי", הוסיף נתניהו, "כחול לבן שהסכימו בהתחלה לפשרת האוזר אח"כ ברחו ממנה, הוסיפו כל מיני דברים, שינו כל מיני דברים - ואני עדיין חושב שזה חוסר אחריות ללכת לבחירות כשאין לנו מסדרת תקציבית מאושרת, כשאנחנו ערב פתיחת שנת הלימודים, ולכן הנחיתי את אנשי הליכוד להצביע בעד דחיית התקציב. אני אמשיך לעשות את הדבר הנכון, למנוע בחירות מיותרות כשלא צריך, ואני מקווה שגם אחרים ינהגו ככה". כך נתניהו.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום