מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

השוטרים לא זיהו והח"כ נגרר בכוח

גינויים מימין ומשמאל נגד משטרת ישראל בעקבו תיעוד בו נראה חבר כנסת חדש יחסית מיש עתיד מובל על ידי שוטרים בכוח למרות שהוא מצהיר בפניהם כי הוא חבר כנסת | "לחברי כנסת יש חסינות. נקודה. אסור להגביל את חופש התנועה שלהם. אני מצפה מהמשטרה לרענן את נהליה עוד היום"

השוטרים לא זיהו והח"כ נגרר בכוח

יוראי להב הרצאנו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת, המשטרה הוציאה בכוח את חבר הכנסת יוראי להב הרצנו במהלך הפגנה מול בית ראש הממשלה, בתגובה פורסמו גינויים מימין ומשמאל נגד המשטרה.

בתיעוד שפורסם, נראים שני שוטרי מרחב ירושלים מוציאים בכוח את חבר הכנסת יוראי להב הרצנו מ'יש עתיד' ממתחם ההפגנה לקראת הגעת מפגיני הימין שקיבלו רישיון להפגין במתחם בו שוהים מפגיני הדגלים השחורים.

חה"כ להב הרצנו הגיב לאלימות המשטרה כלפיו ואמר: "זכות ההפגנה היא זכות קדושה בדמוקרטיה, ועלינו להגן עליה בחירוף נפש. אני מצפה מהמשטרה שתאפשר את החופש של כל אזרח להפגין".

‏חבר הכנסת גדעון סער מ'הליכוד' הגיב לתיעוד: "הפרת חוק על ידי רשות המופקדת על אכיפת החוק. בראש חוצות". חבר הכנסת אחמד טיבי כתב: "המשטרה עברה על חוק החסינות".

השר למשאבי המים וההשכלה הגבוהה, זאב אלקין כתב בתגובה למקרה: "יש לי מחלוקת אידיאולוגית עמוקה עם ח"כ להב ומפלגתו, וכמובן אין בי שום סימפטיה להפגנות בבלפור. אבל התנהלות כזאת של משטרת ישראל מול חבר כנסת אין לה מקום, והיא מנוגדת לחלוטין לחסינות חברי הכנסת. אמיר אוחנה ויריב לוין לטיפולכם הדחוף".

גם חה"כ בצלאל יואל סמוטריץ' ממפלגת 'ימינה' גינה את המקרה ואמר: "אני קורא לשר לבט"פ, ליועמ"ש לממשלה ולמשטרת ישראל‬⁩ לתחקר עד תום את האירוע החמור הזה, להפיק לקחים, ולוודא כי חסינות חברי הכנסת תישמר באדיקות. חסינות חברי הכנסת היא נדבך מרכזי בהפרדת הרשויות ואסור להשלים עם פגיעה בה מצד המשטרה".

יו"ר ועדת הכנסת חה"כ איתן גינזבורג מ'כחול לבן' הגיב: "לצערי זו לא הפעם הראשונה שהמשטרה פועלת בכח נגד חברי כנסת או מעכבת אותם. לחברי כנסת יש חסינות. נקודה. אסור להגביל את חופש התנועה שלהם. אני מצפה מהמשטרה לרענן את נהליה עוד היום, כדי שדברים מסוג זה לא יחזרו על עצמם. חוק הוא חוק, והמשטרה צריכה להיות הראשונה לשמור עליו".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום