אבדן חוש הריח אצל חולי קורונה דרמטי ממה שחשבתם

מחקרים מאירופה וארה"ב קובעים: בשונה מצינון, אבדן חוש הטעם והריח אצל חולי קורונה – חמור ומתרחש בבת אחת. עוד מגלים המחקרים כי בדרך כלל אלה שנפגעים אינם סובלים מנזלת או מאף סתום ויבש

בריאות 20.8.2020 | 16:45

אילוסטרציה צילום: pixabay

את תופעת האף הסתום, 'אב סתוב', אנו מכירים גם כשאנו סובלים מצינון ומשפעת, אך חולי קורונה חווים אבדן חוש טעם וריח באופן דרמטי, שלא ניתן להשוותו עם איבוד טעם וריח בעקבות צינון או עליית חום. כך עולה משני מחקרים נפרדים, שנערכו באירופה ובארה"ב והם מגיעים שניהם לאותה המסקנה.

לפי המחקר האירופאי, שנערך בידי הפרופ' קרל פיליפוט מאוניברסיטת איסט-אנגליה, אובדן חוש הריח אצל חולי קורונה הוא חמור, ונוטה להתרחש בבת אחת ובפתאומיות. כך טוען המחקר שפורסם בכתב העת האירופאי Rhinology. מחקר נוסף שהגיע אף הוא לאותה מסקנה, נערך בידי פרופ' אנדרו ליין, מומחה לבעיות באף וסינוסים מ"ג'ונס הופקינס", ארה"ב, והוא פורסם ב-European Respiratory Journal.

המחקרים מצביעים על כך שהתופעות ששמענו עליהם מחולי קורונה, המדווחים שלפתע הם שמים לב שחוש הריח אינו פועל ("לא הצלחתי להריח את הבשמים במוצ"ש"), אכן נכונות גם מחקרית. מהמחקרים עולה כי האובדן שונה מזה שחווים חולי שפעת או הצטננות קשה.

לפי החוקרים, בניגוד לשפעת, אובדן חוש הריח אצל חולי קורונה נוטה להתרחש בפתאומיות ובבת אחת והוא חמור יותר. יתר על כן, בדרך כלל אלה שנפגעים אינם סובלים מנזלת או מאף סתום ויבש. יחסית, אלא קל להם יותר לנשום דרך האף. כשמדובר באובדן חוש הטעם, הדבר מתבטא בקושי להבדיל בין מתוק למר, דבר שאינו מוכר גם אצל מי שסובל מצינון חמור. ההסבר האפשרי לכך הוא שהוירוס מתמקם תחילה במערכת הנשימה העליונה, כך שאלו הם התסמינים הראשונים שהחולה חש בהם – עוד לפני הגעתם של יתר התסמינים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום