"אסור לחכות לחגים, חייבים להטיל סגר עכשיו"

"אסור לחכות לחגים - חייבים להטיל סגר עכשיו כדי למנוע גלישת גל הקורונה אל מעבר לתקופת החגים". כך אומר פרופ' דב שוורץ ומבהיר: "בזבזנו כבר 4 שבועות על ניסיונות לשבור את חוקי המתמטיקה"

בריאות 19.8.2020 | 19:30

פרופ' דב שוורץ צילום: צילומסך ערוץ 12

פרופ' דב שורץ מאוניברסיטת בן-גוריון, לשעבר המדען הראשי של הקמ"ג והוועדה לאנרגיה אטומית, לקראת דיון קבינט הקורונה מחר: "אסור לחכות לחגים - חייבים להטיל סגר עכשיו כדי למנוע גלישת גל הקורונה אל מעבר לתקופת החגים".

פרופ' שורץ שעומד בראש צוות מדענים שחוקרים את התפתחות מגפת הקורונה מתחילתה ומייעץ לגופים הממשלתיים שעוסקים בנושא, לקראת ישיבת הקבינט מחר הוא אומר: "בזבזנו כבר 4 שבועות על ניסיונות לשבור את חוקי המתמטיקה, קרי: להוריד את N, מספר הנדבקים המאומתים היומי, מכ- 1700-2000 לכ-200. אלה היו 4 השבועות שאם היינו מנצלים אותם נכון, היה לנו סיכוי טוב מאד להגיע לסוף אוגוסט עם מספר קטן של נדבקים שהיה מאפשר לפתוח את בתי הספר באופן בטוח הרבה יותר (ועדיין - כולם בקפסולות והשכבות השונות במדורג)".

מאחר ופרופ' שורץ ומומחים אחרים מביעים דאגה רבה מגלישת גל הקורונה אל מעבר לחודש החגים והתחברותו עם גל השפעת שצופים שיתחיל בסוף אוקטובר - חיבור שעלול להיות קטלני הן מבחינת עומס היתר על קופות ובתי החולים והן בשל חוסר היכולת להפריד בין תסמיני הקורונה והשפעת, מציע פרופ' שורץ לשקול נקיטת צעדי ריסון מהודקים בדומה לאלה שננקטו בחודש מרץ (כולל סגר), ואז יש לדעתו סיכוי שנוריד את מספר הנדבקים באופן משמעותי כבר עד אמצע חודש ספטמבר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום