הקורונה במזרח ירושלים: "אנשים מסתובבים ברחובות ולא אכפת להם"

"אומרים פה שזה משחק פוליטי ולא לוקחים את זה ברצינות, משרד הבריאות צריך לעשות מסע הסברה", כך מספר סמיח אבו רמילה, מוועדת החירום לקורונה במזרח ירושלים

בריאות 17.8.2020 | 09:20

אזרחים ערביים ברחובות צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

האחוזים של תחלואת הקורונה במזרח ירושלים הם גבוהים בישראל, סמיח אבו רמילה, ראש וועדת החירום למאבק בקורונה, כפר עקב, במזרח ירושלים סיפר בכאב על מצב התחלואה של הקורונה באזורו.

"אנחנו הזהרנו לפני חג הקורבן", סיפר אבו רמילה, "לצערי הגדול השלטונות לא מתייחסים לתושבים של מזרח ירושלים ברצינות, וכתוצאה מזה מקבלים תוצאות כאלה. במקומות כמו כפר עקב, ושועפט אין אכיפה כי המשטרה לא נכנסת לשם, לכן אנשים מרגישים חופשי". כשנשאל האם סגר היה אמצעי ראוי במהלך חג הקורבן טען כי ייתכן וזה היה יכול לעזור ולמנוע את שרשרת ההדבקה. "את הנגיף אף אחד לא רואה ואי אפשר להרוג אותו בנשק, לצערי אנשים מסתכלים על זה כפוליטיקה, שהכל זה משחק עולמי כדי שימכרו תרופה".

עוד הוסיף: "אנשים לא מתייחסים ברצינות למחלה ולנגיף, אין הסברה כמו שצריך. הכי קל לזרוק את האשמה על מישהו, אבל יש שני צדדים למטבע, השלטונות היו צריכים לתת יותר הסברה, כולם במזרח ירושלים אומרים שזה משחק פוליטי ולא לוקחים את זה ברצינות, משרד הבריאות היה צריך לתת הסברה כמו שצריך".

לדבריו, יש שני צדדים למטבע, ואי אפשר להאשים רק צד אחד. "המשטרה הייתה צריכה לבצע אכיפה, אבל גם חשוב היה שהתושבים ייקחו אחריות. כולם אחראיים למצב הזה. אנשים מקבלים תמונות מחוף הים וחושבים שאין קורונה, הם לא מבינים שמדובר במקום פתוח ושאנשים לא נוגעים אחד בשני, והם חושבים שהכל זה משחק פוליטי. כתוצאה מזה תראו מה אנחנו מקבלים".

בהמשך סיפר אבו רמילה כי רק מי שחולה הולך להיבדק. "המצב רק הולך ומחמיר, אנשים עם קורונה ממשיכים להסתובב ברחובות ובכלל לא אכפת להם. אני ראיתי אנשים בסופר שלפני יומיים בדקתי אותם ואמרתי להם שהם חיוביים לקורונה, והם מסתובבים בחוץ. זה לא יאומן מה שקורה. לצערי, האוכלוסייה מוזנחת והרשויות לא עושות כלום. גם הועד שלנו מתקיים על תקציב הרשות הפלסטינית. זה לא יאומן".

עריכה: עדן בן ארי, 103FM

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום