מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

טראמפ הודיע: "הסכם שלום" בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות

ראש הממשלה נתניהו יכנס מסיבת עיתונאים בה יודיע על המהלך ההיסטורי • התמורה הישראלית: הקפאת רעיון הסיפוח בתמורה לנרמול היחסים עם המדינה הערבית שבמפרץ הפרסי • נשיא ארה"ב טראמפ צייץ: "השגנו הסכם שלום היסטורי"

טראמפ הודיע: "הסכם שלום" בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות

ארכיון | צילום יונתן זינדל, פלאש 90

התפתחות היסטורית במזרח התיכון: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע היום (חמישי) על השגת "הסכם שלום היסטורי" בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות. ראש הממשלה נתניהו שוחח על כך עם טראמפ בשיחת טלפון באמצע קבינט הקורונה אותו נטש במפתיע - ובשעה 19:00 יכנס מסיבת עיתונאים בה יכריז על המהלך. 

במסגרת ההסכם, שהושג בתיווכו של הנשיא טראמפ, ישראל הסכימה להשעות את החלת הריבונות ביהודה ושומרון - כך מסרו בכירים בבית הלבן לסוכנות הידיעות רויטרס. עסקת השלום הייתה תוצר של דיונים ממושכים בין ישראל, איחוד האמירויות הערביות וארצות הברית. 

ההסכם נחתם בשיחת טלפון בין טראמפ, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושייח' מוחמד בן זייד, נסיך הכתר של אבו דאבי. הפקידים תיארו את ההסכם כראשון מסוגו מאז שישראל וירדן חתמו על הסכם שלום בשנת 1994 - הסכם שכמובן מסייע פוליטית לטראמפ לקראת הבחירות המתקרבות בארה"ב. 

גורמים בבית הלבן מסרו כי יועצו הבכיר של טראמפ וחתנו ג'ארד קושנר, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן ושליח המזרח התיכון אבי ברקוביץ' היו מעורבים במשא ומתן על העסקה, כמו גם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו והיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, רוברט אובריאן.

"פריצת דרך דיפלומטית היסטורית זו תקדם את השלום באזור המזרח התיכון והיא עדות לדיפלומטיה הנועזת ולחזון של שלושת המנהיגים ואומץ לבם של איחוד האמירויות וישראל לשרטט דרך חדשה שתפתח את הפוטנציאל הגדול באזור ", נכתב בהודעות משלחות ישראל ואיחוד האמירויות הערביות. שתי המדינות צפויות בקרוב להחליף שגרירים ושגרירויות. 
על פי ההסכם, למוסלמים תהיה גישה רחבה יותר למסגד אל אקצא בעיר העתיקה בירושלים. ההסכם מאפשר לטוס מאבו דאבי לתל אביב, כך אמרו בכירים בבית הלבן לרויטרס. בהצהרה המשותפת נמסר כי איחוד האמירויות וישראל ישתפו פעולה גם ביחס לטיפול ולפיתוח חיסון נגד נגיף הקורונה. 

mako

 

art

 צבע אדום