מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פרסום ראשון: אייכלר נמנע; יו"ר הסיעה מטיל סנקציות

לאחר שחבר הכנסת ישראל אייכלר הפתיע את חבריו למפלגה ונמנע מלהצביע נגד פסקת ההתגברות כפי החלטת הסיעה, יו"ר הסיעה פינדרוס זועם ומתכוון להטיל עליו סנקציות • אייכלר: "יהודי חרדי אינו יכול לתמוך בהמשך עריצות הבג"ץ"

פרסום ראשון: אייכלר נמנע; יו"ר הסיעה מטיל סנקציות

ישראל אייכלר // יצחק פינדרוס צילום: פלאש90

פרסום ראשון: הרוחות ביהדות התורה סוערת שוב לאחר ההצבעה על פסקת ההתגברות, כאשר בסיעה הוחלט להצביע נגד פסקת ההתגברות, ואחד מחברי הכנסת, ישראל אייכלר, נמנע בהצבעה בניגוד לעמדת הסיעה.

בהצבעה בשעה האחרונה על פסקת ההתגברות הצביעו כל חברי הסיעות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה - נגד ההצבעה של איילת שקד, יוצא מהכלל היה חבר הכנסת אייכלר שבניגוד לחבריו נמנע בהצבעה.

אייכלר טוען להגנתו כי הסיעה, ביום שני, החליטה לקבל החלטה משותפת עם ש"ס, אך לטענתו ההחלטה לא התקבלה במשותף אלא על ידי יו"ר הביעה פינדרוס, ללא תיאום עם כולם.

עוד הסביר אייכלר כי "כאשר הליכוד כולו נמנע מהצבעה על פסקת ההתגברות נגד הבג"ץ, ומצד שני ליברמן ואויבי היהדות מצביעים נגד, ברור לי שיהודי חרדי אינו יכול לתמוך בהמשך עריצות הבג"ץ. לכן הצעתי לכל הפחות להימנע בהצבעה וכך עשיתי".

בפועל, כבר ביום שני הוכרע כי יהדות התורה תתנגד לפסקת ההתגברות, ויו"ר דגל התורה גפני דרש מיושב ראש הסיעה יצחק פינדרוס לתאם את העמדה עם סיעת ש"ס .

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בתגובה להימנעותו של ח"כ אייכלר מההצבעה, זועם יושב ראש הסיעה ח"כ יצחק פינדרוס על האחרון והחליט להטיל עליו סנקציות סיעתיות. דבר שמעורר סערה במפלגה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום