מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הקריקטורה האנטישמית של בידרמן נגד החרדים

קריקטורה אנטישמית פרי מוחו של מאייר הארץ עמוס בידרמן גרמה לסערה גדולה הבוקר ברשתות החברתיות, מרגי: "תתבייש" סמוטריץ: אפילו בדר שטרימר לא יכלו לעשות יותר אנטישמי"

הקריקטורה האנטישמית של בידרמן נגד החרדים

צילום: מתוך הטוויטר של בידרמן

הקריקטוריסט עמוס בידרמן מעיתון 'הארץ' פרסם הבוקר (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו קריקטורה אנטישמית נגד הציבור החרדי בו נראה יהודי חרדי בדמות השר ליצמן מגיע בשערי נתב"ג ומביא עמו במזוודות את נגיף הקורונה. 

הקריקטורה שיש בה ניחוח אנטישמי מובהק באה לאחר ההסתה נגד הציבור החרדי לקראת בואם של ששת אלפים בחורי ישיבה לצד אלפי סטונדטים ועולים. 

התגובות ברשת לא איחו מלהגיע הפוליטיקאים ועיתונאים חרדים הגיבו בחריפות לכך שמציירים את החרדים כמפיצי מחלות, ח"כ בצלאל סמוטריץ יו"ר האיחוד הלאומי הגיב "אפילו ב'דר שטרימר' לא יכלו לעשות את זה אנטישמי יותר".

הקריקטורה של עמוס בידרמן. צילום: טוויטר

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי מש"ס הגיב בציוץ בטוויטר "עמוס בידרמן תתבייש והעיתון שפרסם דינו להיכחד".

ח"כ אליהו ברוכי מיהדות התורה הגיב בפייסבוק וכתב: "בָּרוּךְ הוּא אֱלקינוּ שֶׁבְּרָאָנוּ לִכְבודו, וְהִבְדִּילָנוּ מִן הַתּועִים, וְנָתַן לָנוּ תּורַת אֱמֶת, וְחַיֵּי עולָם נָטַע בְּתוכֵנוּ". אני מחכה לקבל בשמחה ובהערצה את אחינו בני הגולה, עמלי התורה הקובעים את מקום לימודם כאן בארץ ישראל.

בידרמן עצמו הגיב למגיבים בתגובה משלו והביא קריקטורה שפורסמה ביתד נאמן שבא לבטאות את החובה לשים מסיכות, באיור של יוני שפורסם ביתד לפני חודשיים ציירו אדם חרדי ירושלמי שהולך בלי מסיכה, וחגורת נפץ של הקורונה סביבו, ורשום 'שאהיד'. בציוץ כתב בידרמן כי מדובר בקריקטורה אנטישמית נגד הפלג הירושלמי והכוונה מה אתם רוצים ממני. 

הקריקטורה ביתד נאמן. צילום: בחדרי חרדים

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום