עמית סגל: הטוען המשטרתי: התגלו סתירות בין גרסאות החשודים בירי פצצות התאורה. יש להם היסטוריה של חקיקה בעבירות דומות.
פרשת דברים תש"פ, ג'וזף, יקב הר ברכה
מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: ג'וזף מרלו, יקב הר ברכה
פרשת דברים תש"פ, ג'וזף מרלו, יקב הר ברכה
זו כבר השנה החמישית ברציפות שאני כותב דווקא על הפסוק המופיע בהפטרה: "סָבְאֵךְ מהול במים" (ישעיהו א/כב), מפני שכל שנה אני מבקש להאיר אותו בעוד זווית של נחמה וציפייה לגאולה.
למה 'סבאך' זה יין? כי בתורה כתוב "וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ" (דברים ח/י), וחז"ל מבארים ש'אכלת' זה לחם ו'שבעת' זה יין (ברכות מט/ב). בזמנם היין לא היה משהו חגיגי, אלא עולה על כל שלחן בכל סעודה, כי במי הבורות שעמדו בחצרות, היה מגוון מִקְרוֹבִּים, שהכהל מנטרל. אפילו ילדים קטנים שתו יין, ככתוב: "לְאִמֹּתָם יאמרו [התינוקות]: איה דגן ויין" (איכה ב/יב).
זאת אומרת שיין הוא צורך בסיסי.
היו צדיקים שחשבו לא לשתות יין כל השנה, בעקבות החורבן, כי ממנו מביאים נסכים בבית המקדש, אבל רבי יהושע דחה את הטענה שלהם (ב"ב ס/ב). מה שנאסר עלינו לשתות יין בשבוע של תשעה באב, זה לא רק אבלות או עונש, אלא כמו שלא אוכלים מצה בערב פסח, כדי שבלילה נאכל אותה לתאבון, וכמו שלא אוכלים שום דבר ביום שישי לפנות ערב, כדי שיהיה לנו תאבון לסעודת שבת. כך נגמלים אנו מיין למשך שבוע, וכאמור, יין הוא צורך בסיסי. עכשיו אנו כבר לא נמתין למוצאי תשעה באב כדי לשתות יין, אלא נמתין בציפייה לגאולה השלמה, כדי לשתות יין בחצר בית המקדש, יחד עם קרבנות תודה ושלמים, וכן מעשר שני ושאר הזדמנויות חגיגיות. היכן עושים בר מצוה לבן, שבע ברכות לבת, או ברית לנכד? בירושלים, קרוב לבית המקדש. במהרה בימינו אמן.
לכל זה אנו זקוקים גם לשפע יין, וגם להתגעגע אליו. זה אומר שהפעם לכבוד שבת חזון אני צריך להמליץ על יין כדי שנשמח לקחת אותו איתנו ירושלימה, ואכן יש לי הצעה נהדרת ל'יקב הר ברכה' יש סדרה שנקראת "ג'וזף" וממנה טעמתי את המרלו 2017 יין נהדר רך ונעים
בלנד של:85% מרלו, 10% קברנה סוביניון ו5% פטי וורדו.
טעמים של פרי יער אדום ודובדבנים עם סיומת עדינה.
המחיר 70 ₪. 14% אלכוהול. כשרות: רבנות מקומית, . O.K והרב ווסטהיים.
לחיים, לגאולה שלמה ושבת שלום
שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.
http://kosher-wine.co.il