מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לו הבחירות היום: נפתלי בנט הוא המנצח הגדול

שני סקרים שמתפרסמים הערב בשני הערוצים המובילים, מנבאים זינוק משמעותי לכל סיעות האופוזיציה כשהמפתיעה שבהן היא 'ימינה' שבראשות נפתלי בנט שנוסקת הרבה מעל הדו ספרתי | הסקרים מנבאים שחורות לנתניהו וגנץ | נתניהו עדיין מוביל בהתאמה לראשות הממשלה בפער ניכר על כל יריביו

לו הבחירות היום: נפתלי בנט הוא המנצח הגדול

נפתלי בנט נואם בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר חל"ת של מספר חודשים, הסוקרים חזרו לחיים. הדיבורים על בחירות הולכות וקרבות ואי העברת התקציב יחד עם המריבות והתככים בתוך הקואליציה החזירו להם את הצבע ללחיים.

מערכת הבחירות הבאה ללא כל ספק תהיה הדבר הכי מותח שהיה פה בתקופה האחרונה. השינויים במבנה המפלגות ובהרכבן ומשבר הקורונה יחד עם הכעס הציבורי על הנבחרים, עלולים להביא ללא מעט עליות ומורדות של המפלגות. ובינתיים נראה כי כבר אפשר לחזות במרוויחה הגדולה מהקורונה. את התואר הנכסף קוטפת בקלילות מפלגת ימינה, שמזנקת כלפי מעלה למספר דו ספרתי ואף מכפילה את כוחה ולמעלה מכך.

מסקר 'קמיל פוקס' שנערך עבור חדשות 13 עולה, כי אילו הבחירות היו נערכות היום (חמישי), הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה נשארת המפלגה הגדולה ביותר אך יורדת משמעותית ל-31 מנדטים. אחריה יש עתיד-תל"ם בראשות בוגי יעלון שמקבלת 19 מנדטים. 

המפלגה השלישית בגודלה בכנסת היא לא אחרת מאשר ימינה בראשות נפתלי בנט שמזנקת ל-16 מנדטים. נראה כי הציבור מעדיף לסמוך על בנט בנושא הקורונה וחש הכרת הטוב לסמוטריץ'. ומי יודע, אולי גם זוכרים לו זכות נעורים בתקופתו כשר התחבורה?

הרשימה הערבית המשותפת עם 15 מנדטים ואחריה כחול לבן בראשות בני גנץ עם 11 מנדטים.

ישראל ביתנו יחסית יציבה עם שמונה מנדטים, בעוד שבבחירות קיבלה שבעה. יהדות התורה גם עם שמונה מנדטים - מנדט אחד יותר משקיבלה בבחירות, ומרצ בראשות ניצן הורוביץ בראש קיבלה שבעה מנדטים. ש"ס נחלשת משמעותית ומקבלת 6 מנדטים בלבד.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות העבודה של עמיר פרץ שנמחקת לגמרי, גשר של אורלי לוי אבוקסיס וגם דרך ארץ של יועז הנדל וצבי האוזר - לא עוברת את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים, גוש הימין עם 60 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 52 מנדטים וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 8 מנדטים בלבד.

בנוסף, רוב מוחלט מהישראלים, 76% חושבים שממשלת ישראל לא מנהלת היטב את המשבר הכלכלי. 60% לא מרוצים מהאופן שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל את משבר הקורונה 21% אחוזים די מרוצים ו-16% בלבד – מרוצים. לגבי שר הביטחון בני גנץ 66% אחוזים לא מרוצים, 16% די מרוצים ורק שבעה אחוזים מרוצים.

אולם, כאשר עולה שאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה 44% חושבים שנתניהו מתאים יותר. הרחק ממנו, נמצא יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מתאים עם 16%, בעוד רק 11% חושבים שבני גנץ הוא המתאים ביותר. 30% ציינו כי אינם יודעים מי מתאים.

נפתלי בנט מפתיע בסקר נוסף

מסקר חדשות 12 עולה, כי אילו הבחירות היו נערכות היום (חמישי), הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה נשארת המפלגה הגדולה ביותר אך יורדת משמעותית ל-32 מנדטים. אחריה יש עתיד-תל"ם בראשות בוגי יעלון שמקבלת 18 מנדטים. 

המפלגה השלישית בגודלה בכנסת היא לא אחרת מאשר ימינה בראשות נפתלי בנט שמזנקת ל-15 מנדטים כמו גם הרשימה הערבית המשותפת עם 15 מנדטים אף היא, ואחריה כחול לבן בראשות בני גנץ עם 9 מנדטים בלבד.

ישראל ביתנו עם שבעה מנדטים בלבד. יהדות התורה גם עם שמונה מנדטים - מנדט אחד יותר משקיבלה בבחירות, כמו גם ש"ס עם שמונה מנדטים גם היא, ומרצ בראשות ניצן הורוביץ בראש קיבלה שמונה מנדטים. 

מתחת לאחוז החסימה נמצאות העבודה של עמיר פרץ שנמחקת לגמרי, גשר של אורלי לוי אבוקסיס וגם דרך ארץ של יועז הנדל וצבי האוזר - לא עוברת את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים, גוש הימין עם 60 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 52 מנדטים וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 8 מנדטים בלבד.

כן נשאלו משתתפי הסקר:

איך אתה מעריך את תפקודו של ראש הממשלה נתניהו בטיפול משבר הקורונה, בנושא הבריאותי? (מה שבסוגריים - תוצאות סקר קודם 6.7).

טוב מאד 10%
די טוב 28%
סה"כ טוב 38% (54%)
די רע 25%
רע מאד 33%
סה"כ רע 58% (42%)
לא יודע 4%

האם אתה חושב שישראל צריכה או לא צריכה ללכת לבחירות?

צריכה 24%
לא צריכה 65%
לא יודע 11%

אם ממשלת האחדות תתפרק ויתקיימו בחירות, מי לדעתך הוא האשם בכך?

נתניהו 33%
גנץ 19%
שניהם במידה שווה 38%
לא יודע 10%

סקר 'חדשות 13' נערך על ידי פרופסור קמיל פוקס וכלל 700 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, ובמגזר הלא יהודי על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.9%.

סקר 'חדשות 12' נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 503 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+ מועד איסוף הנתונים: 23 ביולי 2020

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום