מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 33°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המרכז לבקרת מחלות האמריקאי יוזם: קיצור תקופת הבידוד לעשרה ימים

בארה"ב עומדים לקצר את תקופת הבידוד והיציאה ממנו תעשה אף ללא צורך בבדיקות. בישראל עדיין יש צורך להמתין לשתי בדיקות שליליות. "אין הוכחות לכך שחולים שהחלימו חלו שוב בנגיף"

המרכז לבקרת מחלות האמריקאי יוזם: קיצור תקופת הבידוד לעשרה ימים

אילוסטרציה צילום: פלאש 90

היציאה מהבידוד תהיה מוקדמת יותר? לאחר שבישראל עדכנו את נהלי היציאה מהבידוד, אם כי התקופה לא קוצרה באופן משמעותי ועדיין יש צורך בקבלת שתי תוצאות שליליות בכדי לסיים את תקופת הבידוד, מתברר שבארה"ב עומדים לקצר את תקופת הבידוד וכן לאפשר יציאה ללא בדיקות.

לפי הדיווח, פרסם המרכז לבקרת מחלות בארה"ב, ה-CDC, הנחיות חדשות לקיצור משך הבידוד לנדבקים לעשרה ימים בלבד, אחריהם יוכלו להשתחרר ללא צורך בבדיקות חוזרות. עם זאת, הנדבקים הסובלים מתסמינים יאלצו עדיין להישאר בבידוד 20 יום לפחות. ספירת הימים נעשית מרגע הופעת הסימפטומים, בתנאי שאין חום 24 שעות לפחות ובתנאי שהחום התקין איננו תוצאה של שימוש בתרופות להורדת חום.

לפי ה-CDC, המבהיר כי ההנחיות גובשו בהסתמך על הנתונים העולים מהספרות הרפואית העדכנית, סיכון ההדבקה למרבית החולים שלקו במחלה קלה עד מתונה צונח משמעותית לאחר עשרה ימים מתחילת התסמינים. גם אלו שסבלו ממחלה קשה יותר ומתסמינים, סיכון ההדבקה מהם יורד בתוך 10 ומקסימום עד 20 יום.

פרט נוסף שעולה מההנחיות החדשות הוא שהדיווחים לפיהם היו חולים שחלו, החלימו ונדבקו שוב, אינם נכונים, ההפך: אין כל תיעוד לכך שמחלימים נדבקים שוב בנגיף הקורונה.

במרכז מסבירים גם מדוע החליטו לוותר על הבדיקות החוזרות ולאפשר יציאה מההסגר גם ללא בדיקות. לטענתם, אצל חלק מהמחלימים נמצאה בבדיקות ה-PCR החוזרות עדות להימצאות חלקיקים גנטיים של נגיף הקורונה בדרכי הנשימה, גם במשך 12 שבועות, אולם מדובר בחלקי נגיף שאינם יכולים להדביק אחרים, להשתכפל או לגרום להתלקחות המחלה. נתון זה מסביר את התופעה שמוכרת מאד בישראל, שבה רבים אינם מצליחים להשתחרר מהבידוד גם במשך שבועות, וזאת משום שבבדיקות הם מתגלים חיוביים וזאת למרות שהתסמינים חלפו ממזמן.

אך ישנם גם חריגים: לגבי נדבקים עם כשל חיסוני, נקבע כי ההחלטה על יציאה מהבידוד תתקבל באופן פרטני על ידי מומחה למחלות זיהומיות. לגבי מרבית הנדבקים הסובלים ממחלה קשה, אין עוד צורך בבדיקות חוזרות כדי לצאת מבידוד.

בישראל, כאמור, אין שינויים מהותיים בהנחיות, ועדיין היציאה מבידוד מתבצעת במקרים הבאים: חולה הסובל מתסמינים אופייניים לקורונה שחלפו והדיגום שעבר היה שלילי; מי שהיה חשוד שנחשף לחולה קורונה והיה בבידוד 14 יום אבל לא הופיעו אצלו תסמיני קורונה; חולה קורונה מאומת שעבר לאחר 12 ימי בידוד שתי בדיקות חוזרות שהציגו תוצאות שליליות בהפרש של שלושה ימים זו מזו.

בחדרי חרדים

 

art

 צבע אדום