מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אחרי התיעוד הקשה: הילדה בסי גטר בפגישת פיוס במחוז ירושלים

סערת הילדה שעוכבה של ידי שוטרים בי-ם, עוררה סערה רבה ברחוב החרדי. כעת, כך מסתמן, מגיעה הפרשה לסיומה. משפחת הילדה הוזמנה היום לפגישת פיוס במחוז ירושלים, שם הובטח להם כי מקרים דומים לא יישנו בעתיד • "הוחלט לטובת הילדים וחינוכם הטהור לסיים את הפרשה"

אחרי התיעוד הקשה: הילדה בסי גטר בפגישת פיוס במחוז ירושלים

משפחת גטר עם השוטרים צילום: באדיבות המצלם

הסערה הגדולה שפרצה בעקבות עיכובה של הילדה בסי גטר בירושלים, לאחר ששוטרים עיכבו אותה בחוסר רגישות ברחוב תורה מציון בירושלים, בעת ששתתה כוס ברד יחד עם אחיה הקטנים וביקשו לתת לה דו"ח בגין אי עטיית מסכה - מגיעה ככל הנראה לסיומה.

הפרשה, כך נראה, הציתה את הזעם ברחוב החרדי ואינה יורדת מסדר היום. ל'בחדרי חרדים' נודע כי היום (שני) אחר הצהריים, הזמינו השוטרים את ההורים למפגש פיוס וסולחה במטה פיקוד ירושלים של המשטרה. 

ההורים ר' שייע ורעייתו שרה, יחד עם בני המשפחה, הגיעו למטה מחוז ירושלים שם הציגו בפניהם את כלי המשטרה השונים והביעו את צערם על המקרה שאירע. 

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי מי שעומד מאחורי מפגש הפיוס הוא הרב רמי ברכיהו רב המשטרה שקישר בין ההורים למשטרה על מנת לגשר על הפערים ולהוריד את גובה הלהבות. 

גורם במשפחה עמו שוחחנו אומר ל'בחדרי חרדים', כי הוחלט לטובת הילדים וחינוכם הטהור לסיים את הפרשה על אף שהוצע להם לקחת סוללת עורכי דין לתבוע את השוטרים במח"ש. כעת, המשפחה קיבלה מסר ממשטרת ישראל שהכל נרגע ושב על מקומו כבתחילה ובתקווה שיותר לא יחזרו כאלה דברים על עצמם והיה זה שכרנו. 

כזכור, מוישי ליפשיץ, שהיה עד ראייה למקרה המטריד שוחח עם 'בחדרי חרדים', וסיפר כי חלף ברחוב כשלפתע ראה זוג שוטרים מבקשים לקנוס ילדה קטנה שהייתה עם אחיה. "זה קומם אותי", הוא אמר, "היה נראה כאילו השוטר מצא לו טרף. מייד יצאתי מהרכב ורצתי לצלם. אזרחים שחלפו שם הפצירו בשוטרים שיעזבו את את הילדה התמימה, אך הם בחרו לסתום את האוזניים. היא בסך הכל הורידה לרגע את המסכה כדי לשתות ברד".

תגובת המשטרה אז שהייתה מגוחכת, טענה כי "בניגוד מוחלט לנטען, השוטרים פגשו בנערה בת 13.5 ברחוב כשהיא ללא מסיכה על פנייה בניגוד לתקנות, אולם לא רשמו לה דו"ח כלל. השוטרים ביקשו ממנה לעטות מסיכה על פניה ושחררו אותה לדרכה. מדובר בעוד פרסום שקרי ומעוות לחלוטין במסגרת קמפיין מגמתי המתנהל בימים אלו נגד המשטרה והשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור".

בניגוד לטענת המשטרה בה נטען כי השוטרים לא רשמו דו"ח לילדה, האם הכחישה בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ואמרה כי השוטרים התעקשו וחייבו אותה להציג להם את מספר תעודת הזהות של האם לצורך הקנס.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום