מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מזעזע: המפגין החרדי דרש מהשוטר לעטות מסכה והוכה בעוצמה • צפו

למרות גל הביקורת ולמרות ההבטחות של הפוליטיקאים: שוב אלימות קשה מצד שוטרים כלפי מפגינים חרדים • בתיעודים שנחשפים בזה אחר זה נראים שוטרים מכים מפגינים חרדים שהגיעו להביע את מחאתם

מזעזע: המפגין החרדי דרש מהשוטר לעטות מסכה והוכה בעוצמה • צפו

צילום: לירן תמרי, מיינט ירושלים

מחאת החרדים כנגד הסגר שהוטל על השכונות החרדיות, הובילה לאלימות קשה מצד השוטרים כלפי המפגינים החרדים. בתיעודים שנחשפים בזה אחר זה, נראים שוטרים מכים מפגינים חרדים שהגיעו להביע את מחאתם.

במהלך ההפגנה שנערכה הלילה בצומת שמגר בבירה, תועדו השוטרים מכים מפגינים חרדים ללא כל סיבה הנראית לעין. באחד התיעודים אף נצפו שוטרים כאשר הם מונעים ממתנדבי ההצלה לגשת לפצועים שנפגעו במהלך המחאה. במהלך ההפגנה שנמשכה עד לשעות המאוחרות של הלילה, נעצרו עשרה בני אדם. 

 

צילום: לירן תמרי, מיינט ירושלים

בתיעוד מזעזע שנחשף הבוקר (ראשון), נראה אחד השוטרים חובט בעוצמה בפניו בשל מפגין חרדי, לאחר שזה שאל אותו מדוע הוא לא עוטה מסכה. בעקבות התיעוד המזעזע שמעלה ביקורת קשה על התנהלות המשטרה, פתחה המחלקה לחקירות שוטרים בבדיקת האירוע.

בתוך כך, בעקבות האלימות המשטרתית כנגד המוחים החרדים, בהפגנות שנערכו הלילה (מוצ"ש) בירושלים נגד הטלת הסגר על השכונות החרדיות - קורא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לפטר את ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן.

סמוטריץ' מתייחס למחאת ההמונים שנערכה הלילה בתל אביב, בה כמעט ולא נראתה אכיפה משטרתית, ביחס למחאות החרדים שם נראה כי המשטרה הפעילה יד קשה. "שמאלנים מפירים את ההנחיות בתל אביב ואנרכיסטים מנפצים שמשות והמשטרה לא נראית באופק. חרדים מפגינים נגד הסגר בירושלים והמשטרה משתוללת באלימות", כתב חבר הכנסת סמוטריץ' בצאת השבת.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום