אברהם פריינד: הוריו של אלי פלדשטיין שוחחו עימו הערב פעם נוספת. אלי אמר להוריו: "כואב לי על הצער שלכם. אני לא צריך להיות פה, לא עשיתי כלום!". השיחה נמשכה 4 דקות בלבד!.
המשבר באל-על: נחתמו שני הסכמי הבראה חדשים
שני הסכמי הבראה שנחתמו עם חברת אל-על, מציגים התייעלות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים בשנה. הוצאת ההסכמים לפועל מותנית בהסכם הלוואה שעתידה לקבל החברה ובהנפקת מניות לציבור
מטוס של חברת אל על צילום: משה שי, פלאש 90
שני הסכמים מיוחדים שיאפשרו התייעלות בסך עשרות מיליוני דולרים בשנה בחברת אל על, נחתמו לפנות בוקר, לאחר מו"מ לילי בהובלת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי.
ההסכמים, כאמור, מהווים צעד משמעותי נוסף להסדרת המתווה להצלת חברת התעופה. לצד בר-דוד ואדרי, נכחו במעמד החתימה יתר השותפים להסכמים, בהם: יו"ר מרחב השפלה בהסתדרות, משה ארבלי, יו"ר ועד עובדי אל על בסקטור המנהלי ירון רז, יו"ר ועד עובדי סקטור תחזוקה והנדסה שרון בן יצחק ונציגי הנהלת אל על ובראשם סמנכ"לית משאבי אנוש ומינהל יהודית גריסרו.
נזכיר כי ההסכמים נחתמו בהמשך להסכמות דומות שאליהן הגיעו הצדדים לפני כשבועיים, באשר לסקטור מנהלי השירות בטיסות והדיילים באל על.
תוקף ההסכמים יהיה במקביל ולמשך תקופת ההלוואה שתקבל אל על, וההסכמים יקיפו כ-3,000 עובדים מהסקטור המנהלי וכ-1,300 עובדים מסקטור התחזוקה וההנדסה. על פי ההסכמות בין הצדדים, תצומצם מצבת כוח האדם בשני הסקטורים, כאשר לחלק מהעובדים יוצע מנגנון פרישה מוקדמת בתנאים מיטיבים ולחלק אחר - מנגנון פיצויים מוגדלים.
בכל אחד מהמגזרים יינקטו מנגנוני התייעלות בפעילויות הייחודיות להם, כגון מעבר לעבודה דיגיטלית, ייעול הליכי עבודה ועוד.
המהלכים הכלולים בהסכמים יאפשרו לחברה לייעל את פעילות הסקטור המנהלי בהיקף של כ-52 מיליון דולר בשנה, ואת פעילות סקטור התחזוקה בכ-36 מיליון דולר בשנה. הוצאת ההסכמים לפועל מותנית בהסכם הלוואה שעתידה לקבל החברה ובהנפקת מניות לציבור.