ירון אברהם: גורמי מודיעין ישראליים הגיעו לאמירויות אחרי ההיעלמות של שליח חב״ד כדי להשתתף בחקירה.
בעוד יומיים: שיבושים בטסטים של ‘מילגם’
נוכח המבוי הסתום במו”מ להסכם קיבוצי ראשון לעובדיה, ועל רקע סכסוך העבודה שהוכרז במילגם, ההסתדרות מודיעה על שיבושים במבחני הנהיגה המעשיים שמבצעת החברה, החל מרביעי הקרוב • כ-120 הטסטרים המועסקים בחברה מבצעים מדי יום כ-1,400 מבחנים על כל סוגי הרכב מאזור פתח תקווה וצפונה
לא יהיו טסטים? מורי נהיגה בהפגנה מול משרד התחבורה ב-2016 | צילום ארכיון: יונתן סינדל, פלאש 90
החל מיום רביעי: שיבושים בכל מבחני הנהיגה שעורכים הבוחנים של עובדי חברת מילגם.
ההסתדרות הודיעה לפני זמן קצר להנהלת חברת מילגם על השבתת מערך מבחני הנהיגה המעשיים (טסטים) באזור שנמצא תחת זיכיון החברה – מפתח תקווה ועד צפון הארץ – החל מיום ד’ (01.07.20). כ-120 עובדי החברה מבצעים כ-1,400 מבחני נהיגה מעשיים ביום על רכבים פרטיים ומסחריים, אוטובוסים, רכבים דו-גלגליים וחקלאיים.
בסוף השבוע הודיע איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות בראשות עו”ד אבי אדרי להנהלת החברה כי על רקע גרירת הרגליים במו”מ להסכם קיבוצי ראשון ומבוי סתום אליו נקלעו הדיונים, לא נותרה בידי נציגות העובדים אלא לנקוט בצעדים ארגוניים.
כזכור, במהלך הפגישות בין הצדדים הציבה הנהלת החברה דרישות להתייעלויות פיננסיות כבדות משקל, ונימקה זאת בחוסר רווחיות ובמשבר הקורונה. נציגות העובדים גילתה הבנה ואחריות והסכימה לקיצוצי שכר משמעותיים לעובדים. מול התייעלות זו, הציבה נציגות העובדים דרישה מהותית אחת שהינה מנגנון “סיום העסקה” מוסדר לעובדים. הנהלת מילגם דחתה על הסף את דרישה זו, היחידה שהוצגה על ידי נציגות העובדים.
בתחילת חודש מאי הוכרז סכסוך עבודה בחברה, ופגישה נוספת שנערכה לפני מספר ימים בניסיון להגיע לפתרון המחלוקות, לא הניבה פירות והובילה שוב למבוי סתום. במכתב שנשלח בסוף השבוע ע”י ממונה חטיבה ארצית באיגוד, עו”ד עמית הלל למנכ”ל מילגם שלומי אברשטרק, התריע הלל בפניו כי באם לא יהיה שינוי בהתנהלות החברה במו”מ, יחלו העובדים בצעדים ארגוניים, ויפסיקו לערוך מבחני נהיגה מעשיים.
מהמרכז ודרומה מופקדת חברת טלדור. מילגם וטלדור זכו במכרזי המדינה ב-2017 לעריכת מבחנים מעשיים.