מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

התראה מפני התפרצות קורונה בכפר חב"ד

"לנוכח מצב ההדבקה שעולה בימים האחרונים בכל הארץ, ובפרט לנוכח נתונים עדכניים שבידינו על עליה משמעותית ביומיים האחרונים של חולי קורונה שהופיעו במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) שהינו קרוב מאוד לתחומי המועצה האזורית, אנו חוששים שאנו בתחילתו של אירוע, ויש לנו חשש רציני להתפתחות חמורה יותר ח"ו בשבועיים-חודש הבאים", כך שני רופאים בכפר חב"ד לראש המועצה האזורית

התראה מפני התפרצות קורונה בכפר חב"ד

הקפות שניות בכפר חב"ד. אילוסטרציה צילום: יהודה חיים, פלאש 90

רופאי מרפאת קופ"ח 'כללית' בכפר חב"ד דר' עובדיה ברסלבסקי  ודר' אלבינה סמנדרוב שלחו מכתב לדוד יפרח ראש המועצה האיזורית שדות דן שבתחומה נמצא הכפר, ובו הם מתריעים מפני "התפרצות נרחבת" של הקורונה.

"לנוכח מצב ההדבקה שעולה בימים האחרונים בכל הארץ, ובפרט לנוכח נתונים עדכניים שבידינו על עליה משמעותית ביומיים האחרונים של חולי קורונה שהופיעו במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) שהינו קרוב מאוד לתחומי המועצה האזורית, אנו חוששים שאנו בתחילתו של אירוע, ויש לנו חשש רציני להתפתחות חמורה יותר ח"ו בשבועיים-חודש הבאים", כתבו השניים.

לדבריהם, "כרופאי המרפאת הכללית בכפר חב"ד שמשרתת את תושבי המושבים באיזור, אנו רואים בדאגה ובצער שחלק מהאנשים אינם שומרים על הוראות לבישת המסיכות ושמירת המרחק, ונראה שקשה לאכוף זאת באופן מלא, ולכן אנו ממליצים כצעדי מנע דחופים, להימנע כעת ככל שניתן מהתכנסויות אנשים במקומות סגורים, ובפרט כשמדובר על מקומות שבאים אליהם ציבור גדול ומגוון שאי אפשר לדעת ולפקח על מצבו של כל אחד ואחד מבחינה בריאותית".

"ולכן", הם כתבו, "לדעתנו אין כדאי להתפלל בימים אלו בתוך אולמות בתי הכנסת, וראוי יותר לחזור לתפילות שמתקיימות בחצרות - בשטח הפתוח, ובמרחקים בין אדם לאדם, וכפי שהדבר נעשה לפני חודשיים, וברוך השם היתה לכך הצלחה ושמירה לציבור התושבים באזור. וכן לדעתנו לא מומלץ ללכת בימים אלו למקוואות הגברים, בהם יש נוכחות רבים ויש קושי על הקפדה ושמירה כראוי. אא"כ תהיה הקפדה חזקה על שמירת הנקיון והחיטוי, ופיקוח מלא על כמות הנכנסים ומצבם הבריאותי".

עם זאת, תושבים רבים בכפר התרעמו על המכתב. אחד מהתושבים אמר ל'בחדרי' כי "בכל הכפר יש 7 חולים מאומתים שנדבקו בבתי הספר ממישהי שאינה מתגוררת בכפר. מוזר שבתל אביב שבה יש פי כמה וכמה חולים מהכפר לא יצא מכתב שכזה". גם העסקן לוי אדרעי מקורבו של ח"כ אביגדור ליברמן הגיב כי "קופ"ח כללית עושה יח"צ על חשבון תושבי כפר חב"ד".

מכללית נמסר בתגובה כי הם "פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות" ד"ר מאיה רוזן, המנהלת הרפואית של המחוז אף שלחה מכתב הבהרה והתנצלות, בו ציינה את שיתוף הפעולה הפורה והמתמשך עם הנהגת היישוב כפר חב"ד לאורך כל תקופת הקורונה, החל מראשיתה, וכולל בימים אלו. שיתוף פעולה שבא לידי ביטוי בקשר אישי הדוק בין ההנהגה לבין מנהל המחוז, שכללה בין היתר הקמת מוקדי בדיקות, הבאת ניידת קורו-נע להנגשת הבדיקות, ליווי אישי של השוהים במלונות עד לשחרורם, סיוע למחלימים ועד למבצע דגימות מקיף ומהיר שנעשה בימים האחרונים. "התנהלות התושבים בכפר חב"ד בתקופה זו ראויה לכל שבח במיוחד השמירה על ההנחיות ואחריות ההנהגה לשלומם ולבריאותם של כלל התושבים" הדגישה ד"ר רוזן.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום