דוח מסווג שפורסם השבוע על-ידי הפנטגון מצביע על סדרת בעיות משמעותיות בתפקוד מטוס הקרב המתקדם F-35. הדוח הכולל 382 עמודים חושף תקלות חוזרות במערכות החמקנות שלו, אמינות ירודה ובעיות תחזוקה שעלולות לשתק מבצעיות. עלות פיתוחו כבר חצתה את רף ה-1.8 טריליון דולר ('ויינט').
צפו: נכנס לצומת ברמזור אדום והתנגש ברכב שהגיח ממול
חציית צומת באור אדום היא אחת מעבירות התנועה החמורות והקשות שיש • אדם נכנס לצומת באור אדום והימר על החיים של הנהג שהגיע מהצד השני של הצומת ובטוח שהכביש פנוי • צפו בתיעוד
תאונה בצומת צילום: עמותת אור ירוק
89% מהציבור טענו כי ראו לפחות פעם אחת נהג שחצה צומת באור אדום בשנה אחרונה, כך עולה מסקר שערכה עמותת אור ירוק במטרה לאמוד את היקף התופעה המסוכנת שבה נהגים חוצים צומת באור אדום. מהנתונים עולה עוד כי אחד מכל ארבעה נשאלים (25%) טען כי ראה לפחות ארבע פעמים ויותר נהג שחצה צומת באור אדום. עוד עולה מהסקר כי יותר מאחד מכל ארבעה (28%) העיד על עצמו כי חצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
"גונבים את הרמזור"- הסיבה? 76% מהנשאלים מאמינים כי הנהגים שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום וחושבים שיספיקו לעבור. 17% מאמינים כי הנהגים לא רואים את רמזור, כלומר נוהגים בחוסר תשומת הלב; ו-7% לא יודעים את הסיבה.
והפתרון – רוב הציבור מאמין במצלמות האכיפה. כשנשאלו האם מצלמות שיוצבו בצמתים ירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום, הגיבו רוב הציבור (67%) כי הצבת מצלמות תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חציית צומת באור אדום היא אחת מעבירות התנועה החמורות והקשות שיש. אדם נכנס לצומת באור אדום ולמעשה מהמר על החיים של הנהג שמגיע מהצד השני של הצומת ובטוח שהכביש פנוי. תוצאות הסקר מוכיחות לנו עד כמה התופעה רווחת ושכיחה בקרב הנהגים ולכן המדינה חייבת למקד פעילות לצמצום התופעה המסוכנת באמצעות תוספת מצלמות רמזור בולטות ומשולטות".
לדבריו, "אדם שידע כי קיים סיכוי גדול שיקבל קנס גבוה אם יחצה צומת באור אדום, הוא לא ימהר כל כך להמר על החיים של כולנו. מצלמות הרמזור הוכיחו את יעילותן בצמצום מספר הנפגעים בקרב מדינות מתקדמות רבות ולכן יש להתקין מצלמות מצילות חיים באותם צמתים אדומים ומסוכנים".