מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גפני: "תומך בכניסת ברוכי; לא קשור להסכם"

הקרבות הפנימיים ביהדות התורה: יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני מתייחס בראיון ליתד נאמן לוויכוח הפנימי בתוך יהדו"ת

גפני: "תומך בכניסת ברוכי; לא קשור להסכם"

משה גפני צילום: Miriam Alster/Flash90

יושב ראש דגל התורה חבר הכנסת משה גפני מתייחס לוויכוח הפנימי בתוך סיעת יהדות התורה סביב מימוש החוק הנורבגי וכניסת חברי הכנסת החדשים, אליהו חסיד ואליהו ברוכי, שמסתבכת במעט בעקבות המוקש שהוצב בכניסת חסיד לכנסת.

בראיון שהעניק יו"ר דגל התורה חבר הכנסת גפני ל'יתד נאמן' הוא מתייחס לנושא ואומר כי כניסת אליהו ברוכי לכנסת, "זו משאלת לב של רבים בציבור". הוא הוסיף, "גם אני תומך בכך. אבל זה כבר לא קשור להסכם הפנימי שדיבר רק על שוויוניות במספר הח"כים".

בכך גפני מצדד בעמדת השר יעקב ליצמן בנושא, שמסרב להמשיך לממש את החוק הנורבגי. גפני מסביר כי ההסכם מתייחס רק לשוויוניות וברגע שהושג השוויון עם כניסת יצחק פידנרוס לכנסת, כניסת חבר כנסת נוסף תהרוס את השוויון ולא יהיה רוב בשנה וחצי לכל אחת מהסיעות.

גפני ציין בראיון כי, "אם לא החוק הנורווגי, היה צריך נציג אגו"י להתפטר לאחר מחצית הקדנציה לטובת נציג דגל. אלא שהחוק הנורווגי ייתר את הצורך בכך".

כעת נותר להמתין ולראות האם יממש אורי מקלב את החוק הנורבגי להתפטר מהכנסת כדי להקל על עומס העבודה. כזכור, מקלב הביע את רצונו לפעול להכניס את חברו לסיעה ומי ששובץ במקום העשירי אליהו ברוכי.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום