מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

איש העסקים החרדי מארה"ב קיבל פטור מבידוד

האם יש מושג כזה 'נוהל פרקש' במשרד הבריאות? תלוי את מי שואלים. איש העסקים החב"דניק דודי פרקש מארה"ב סיפר כי נכנס לישראל בנוהל מיוחד ללא חובת בידוד, כשהוא מגלגל את האחריות על ליצמן שמאשר כי ניתן אישור ב'נוהל מוכר'

איש העסקים החרדי מארה"ב קיבל פטור מבידוד

בדרך לטיסה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

לא רק טדי שגיא: דודי פרקש, איש עסקים חסיד חב"ד, הגיע מארה"ב לישראל וקיבל פטור מבידוד בניגוד לנהלים ואף טען בראיון "פניתי ללשכת ליצמן והמציאו נוהל במיוחד בשבילי". כך דווח בחדשות 12.

בראיון שהעניק פרקש לאתר חב"ד און-ליין הוא סיפר: "אז במשרד הבריאות אמרו 'תשמע, האדם היה חולה, אנחנו רואים שיש לו את כל התקופה שהוא היה חולה' – ועל סמך זה קיבלתי אישור שכשאני אגיע לארץ אני לא אצטרך להיכנס לבידוד".

הוא הוסיף כי  "הם למעשה המציאו נוהל וקראו לו 'נוהל פרקש'. יש אנשים שצחקו עליי בישראל כשהתקשרתי למשרד: 'זה דודי מנוהל פרקש'. והם עשו את זה כדי שאני אוכל להיכנס לישראל מבלי להיכנס לבידוד".

הוא אף הוסיף וסיפר על מקרה נוסף שבו קיבל אישור חריג. "הלכתי לבקר בן משפחה בבית חולים ולא הירשו לי להיכנס לבית החולים. עד שלא דיברתי בטלפון עם משרד הבריאות והם הסבירו לבית החולים שאני לא מהווה בעיה - אנשים הסתכלו עליי כעל מצורע".

תגובת משרד הבריאות: "משרד הבריאות לא כותב נהלים בשביל אף אדם פרטי בשום צורה. נוהל מחלימים נכתב בהתאם לנתונים הקליניים הקיימים במשרד הבריאות והספרות הרפואית. בנוסף, ישנם קריטריונים לגבי אישורים פרטניים הנותנים מענה למצבים הומניטריים ואחרים. יש לציין כי במשרד מתקבלות בקשות רבות מאזרחים מהשורה וכולם מקבלים מענה מקצועי ומהיר ככל הניתן".

מלשכתו של השר ליצמן נמסר בתגובה: "לשכת השר ליצמן טיפלה ומטפלת באלפי פניות ובמיוחד במהלך תקופת הקורונה. פנייתו של מר פרקש נתקבלה ונבדקה בתאריך 10 במאי מול היועץ המשפטי של משרד הבריאות ומול אגף בריאות הציבור, וטופלה על פי נוהל סדור, ולפי כל ההנחיות המדויקות לגבי כניסת מחלימים לישראל. מדובר בנוהל מוכר, ולא "בנוהל פרקש", שנכתב בתחילת חודש פברואר - בו נכתב כי מחלים פטור מחובת בידוד. מיותר לציין כי יישום הנוהל מופקד אך ורק בידי גורמי המקצוע של משרד הבריאות וללשכת השר אין ממשק או יכולת להשפיע בנושא".

עוד הוסיפו מלשכת השר: "מר פרקש הינו איש ציבור ומשמש כמנהל בית חב"ד במונסי, ושיתף את הציבור בכל פרטי המקרה בראיון תקשורתי תוך הבעת תודה לסיוע שניתן לו כמו עוד מאות פונים כדוגמתו על פי חוק. בשלב מאוחר יותר שונה הנוהל והוחלט על חיוב בדיקה נוספת למחלימים הנכנסים לישראל. ברור לגמרי כי לא נעשתה שום הנחה או כל הקלה למר פרקש. כידוע, נציג של משרד הבריאות נמצא כל העת בשדה התעופה על מנת לקבל את הנוסעים ולסייע בשמירה על שלום הציבור".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום