מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 19°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שוב משבר קואליציוני: האם החוק הנורבגי יעלה להצבעה?

הקרבות בקואליציה נמשכים כל העת: לאחר שגנץ ביקר אמש במשרד המשפטים ולאחר שנציגי כחול לבן מתחו ביקורת על ראש הממשלה נתניהו - בליכוד מעכבים את החוק הנורבגי שאמור לעלות להצבעה • ובינתיים: נציגי הסיעות החרדיות שומרים על שתיקה

שוב משבר קואליציוני: האם החוק הנורבגי יעלה להצבעה?

נתניהו בישיבת הממשלה צילום: Marc Israel Sellem/POOL

בתגובה לסיור של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון אמש (ראשון) במשרד המשפטים, ובעקבות ההתבטאויות של נציגי כחול לבן כנגד ראש הממשלה - בליכוד מעכבים את החוק הנורבגי שאמור לעלות להצבעה.

גורמים בכחול לבן טוענים כי הסיבה לדחייה היא רק בשל הסיור של גנץ אתמול במשרד המשפטים - במהלכו גיבה את מערכת המשפט ותקף במרומז את ראש הממשלה. זאת לצד התקפות שהגיעו בימים האחרונים סביב פסילת חוק ההסדרה.

מנגד, בליכוד מסבירים כי החוק לא יעלה קודם שיושגו הסכמות על הצעת החוק חדשה לפיה אם בג"ץ יתערב בהסדר הקואליציוני כאשר נתניהו יהפוך לראש הממשלה החליפי - ילכו מידית לבחירות, שבמהלכן נתניהו יישאר ראש ממשלת המעבר.

בפועל, מדובר בכיפופי ידיים שמעלים סימני שאלה רבים - האם הממשלה הזו תשרוד לפחות עד תקופת הרוטציה בין נתניהו לגנץ. בכנסת כבר נשמעים שוב ושוב ההערכות כי ישראל שוב בדרך לבחירות.

בתוך כך, באופן תמוה, נציגי הסיעות החרדיות, להם אינטרס מובהק בחקיקת החוק הנורבגי, שומרים בינתיים על שתיקה. ראשי המפלגות החרדיות, שדורשים להכניס חברי כנסת דרך החוק הנורבגי, מסרבים להיכנס למחלוקת בין הליכוד לכחול לבן.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום