מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 29°c
אשדוד 22°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 29°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אחד ממגדלי הקירור של בתי הזיקוק בחיפה התמוטט – אין נפגעים

חלק מאחד ממגדלי הקירור בבית הזיקוק במפרץ חיפה התמוטט הבוקר, מוקדם יותר נפער חור בקיר המבנה. "הלבניות" הפכו לסמל של בתי הזיקוק בחיפה אך כיום הן כבר אינן בשימוש. כוחות כיבוי הוזעקו למקום, אך אין חשש משריפה ולא נרשמו נפגעים באירוע

אחד ממגדלי הקירור של בתי הזיקוק בחיפה התמוטט – אין נפגעים

אחד מגופי הקירור הלא פעילים במתקן בז"ן בחיפה קרס הבוקר (שישי) לאחר שאתמול נוצר בו חור קטן. מאז 2009 המבנה לא משמש חלק פעיל במפעל, אך הוא מנוצל לטובת מרכז המבקרים של המקום. מרשות הכבאות וההצלה נמסר כי אין נפגעים ואין חשש לאירוע חומרים מסוכנים.

החברה מייצרת מוצרים לתעשייה הפטרוכימית וחומרים ארומטיים. תוצרי המפעל כוללים, בין היתר, דלק להנעת כלי רכב, חומרי גלם לתעשיות הדלק, הפלסטיקה, הגז, ולהכנת אספלט לסלילת כבישים. על פי נתוני המשרד לאיכות הסביבה, בז"ן היה המפעל המזהם ביותר בישראל נכון ל־2014.

המבנה שקרס אינו בשימוש כבר עשרות שנים. המגדל השני משמש מרכז מבקרים והדרכה של קבוצת בתי הזיקוק. המבנים מזוהים עם בתי הזיקוק משנות ה-30 של המאה הקורמת ואף מופיעים בלוגו של התשלובת. המגדלים עשויים בטון, ומבודדים יחסית משאר מבני התשלובות. אבק רב היתמר לשמיים בגלל ההתמוטטות.

מקבוצת בתי הזיקוק לנפט (בזן) נמסר בתוגבה לאירוע: "הבוקר קרס החלק העליון באחת ה"לבניות" המפורסמות של בזן, אשר שימשה בעבר כמגדל קירור מים ואינה בשימוש מאז שנת 2009. הקריסה התרחשה בהמשך לנפילת מקטע קיר שלשום. בזן נוקטת בכל הפעולות, כולל התייעצות עם מומחים מתחום ההנדסה והתכנון, כדי ללמוד את האירוע. האזור מאובטח ולא היו נפגעים.

חדשות JDN

 

art

 צבע אדום