דיווחים בסוריה: מערכות ההגנה האווירית הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית

הטלוויזיה הסורית מדווחת כי כלי טיס ישראליים תקפו בעיר מייאסף: "מערכות ההגנה הצליחו ליירט את התקיפה" • מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם: 9 בני אדם נהרגו - 4 מהם בעלי אזרחות סורית

חרבות ברזל 5.6.2020 | 00:03

אילוסטרציה | פלאש 90

מערכות ההגנה האווירית של סוריה הופעלו בעקבות תקיפה שביצע חיל האוויר הישראלי באזור העיר חמה שבצפון המדינה - כך דווח הערב (חמישי) בטלוויזיה הממלכתית במדינה.

התקיפה שמיוחסת לישראל בוצעה באזור מסיאף שבצפון-מערב סוריה, אזור שבו נמצא מכון מחקר סורי לדיוק טילים שפועל בשיתוף משמרות המהפכה וחיזבאללה. בסוריה נטען כי מטוסי קרב ישראליים חדרו למרחב האווירי של המדינה דרך לבנון.

כשעתיים לאחר הפעלת מערכות ההגנה, המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפה נהרגו לפחות 9 בני אדם - 4 מהם בעלי אזרחות סורית וזהותם של האחרים לא ידועה. מקורות סוריים סיפרו למרכז כי יעד התקיפה היה "מתקני הגנה".

לפי דיווחים זרים, המכון כבר הותקף בשנים האחרונות על ידי צה"ל. דקות לפני התקיפה בסוריה, כלי תקשורת בלבנון דיווחו על תנועה ערה של כלי טיס ישראליים. הערב דווח על פיצוצים עזים שנשמעו במרחב.

לפני חודש דווח בסוריה כי עמדות של צבא סוריה וחיזבאללה בערים קוניטרה ותל אלאחמר הופצצו על ידי ישראל. לפי הדיווחים, ישראל שיגרה חמישה טילים לעבר העמדות. ימים לפני כן דווח על תקיפה אחרת באזור דמשק שהגיעה מדרום לבנון - ושבעקבותיה הופעלו מערכות ההגנה האווירית.

בסוכנות הידיעות הסורית "סאנא" נטען אז כי מרבית השיגורים, שהגיעו לטענתם ממטוסי קרב ישראלים ששהו בשמי לבנון, יורטו. בסוריה דיווחו כי שבעה נהרגו באותה תקיפה, דרומית לדמשק, ארבעה פעילי מיליציות הקשורות לאירן ושלושה אזרחים, ביניהם ילד.

mako

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום