מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מעל גיל 50 ופוטרתם? לכו להנפיק רישיון על חשבון המדינה

עבדתם במקצועות שוחקים ופוטרתם? אם אין לכם רישיון רכב רגיל או שיש לכם רישיון ב’ ומתחשק לכם להתקדם לרישיון נהיגה על משאית – זו ההזדמנות שלכם לרישיון על חשבון המדינה • וזו לא ההכשרה היחידה: עוד שלל מקצועות והכשרות על חשבון המדינה • והקריטריונים להגדרת ‘מקצועות שוחקים’? לא בשמים • שימו לב: כדי להוציא את הרישיון תיאלצו לנסוע, מכל הארץ, לכפר סבא • כל הפרטים

מעל גיל 50 ופוטרתם? לכו להנפיק רישיון על חשבון המדינה

אילוסטרציה | יונתן זינדל, פלאש 90

מפוטרי קורונה, שאיבדו את משרתם בתקופה האחרונה, יהיו זכאים לקורס במימון המדינה, באמצעות “קרן מעגלים”, שמטרתה להכשיר עובדי מקצועות שוחקים לשדרוג או הסבה תעסוקתית.

הקורסים ימומנו על ידי המדינה, באמצעות “קרן מעגלים”, ללא כל השתתפות מצד העובד או המעסיק וזאת בתנאי שהעובדים עומדים בקריטריונים של הקרן: עובדים מעל גיל 50 ועד שנתיים לפני גיל פרישה לפי חוק; עובדים המועסקים לפחות 7 שנים ב ”מקצוע שוחק”; עובדים המועסקים ב”מקצוע שוחק” עם ותק של 20 שנה, יוכשרו ללא קשר לגילם; מפוטרים שהועסקו ב”מפעלים או בארגונים במצוקה” יהיו זכאים להכשרות בגיל 45 ו – 7 שנות ותק ב”מקצוע שוחק”. מפוטרי קורונה יהיו זכאים להגיש את בקשתם עד מלאת 6 חודשים ממועד פיטוריהם.

מגוון הקורסים הרחב, מתקיים במכללות הפרוסות ברחבי הארץ, ובמגוון רחב של תחומים מקצועיים, ביניהם מורי נהיגה, לימוד נהיגה על משא כבד, מונית ורכב פרטי.

“תקופת הקורונה הובילה לשיא של אבטלה. מציאת עבודה חדשה קשה לכל מפוטר, קל וחומר בגילאים מבוגרים יותר. מגוון הקורסים של הקרן יאפשרו להם לרכוש ידע שיסייע להם למצוא עבודה ויעניק להם אופק תעסוקתי עד לגיל הפרישה ומעבר”,  אמרה יפה ויגודסקי, יו”ר קרן מעגלים.

בדקנו מהם התנאים למקצוע שוחק, ומתברר כי על פי הקריטריונים של הקרן יוגדר מקצוע שוחק אם מתקיימים לגביו 2 מהמאפיינים הבאים:

עבודה בתנאי חום או רטיבות (ללא קשר לתנאי מזג האוויר).

עבודה פיזית בתנאים אקלימיים קשים

עבודה בסביבת רעש ושחיקה הגורמת לירידה בשמיעה.

עבודה בתנאי קור (ללא קשר לתנאי מזג האוויר).

עבודה בסביבת חומרים מסוכנים.

נהגים ומפעילי צמ״ה הנדרשים לנסיעות ממושכות.

עבודה בסיכון בטיחותי גבוה.

עבודה בסביבת ריחות קשים.

עבודה במשמרות קבועות לאורך זמן.

שחיקה על בסיס קביעת ועדה רפואית.

ביזנעס

art

 צבע אדום