מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מזעזע: תפילין מושלכות בביזיון בתא השירותים בבית הכנסת

תפילין, גווילי ספר תורה וחפצי קודש נוספים נמצאו זרוקים בחדר השירותים של בית כנסת פרטי במונטריאול שבקנדה • בקהילה אומרים: "לא זוכרים מקרה קשה כזה בכל השנים האחרונות" • המשטרה חוקרת

מזעזע: תפילין מושלכות בביזיון בתא השירותים בבית הכנסת

מראות קשים צילום: B'nai Brith Canada

מראות קשים: פורעים אלמונים השחיתו תשמישי קדושה ביניהם תפילין, גווילי ספר תורה וחפצי קודש שונים בבית כנסת הספרדי 'קול יהודה', השוכן במעון פרטי בפרבר היהודי 'קוט סנט לוק' במונטריאול שבקנדה.

בקהילה מתארים את המקרה הקשה כאחד מחילולי בית הכנסת המקומיים הקשים ביותר שאנשי הקהילה זוכרים. יצוין כי המקום נסגר לפני מספר שבועות עקב נגיף הקורונה. 

כאמור, הנזק ב'קול יהודה' כלל השחתה של טליתות, השחתה של גווילי ספרי תורה והשלכתם על הרצפה, השלכה של תפילין בביזיון רב בחדר השירותים, כתובות נאצה אנטישמיות ופגיעה בספרי קודש. 

חפצי קודש מושלכים בביזיון. קרדיט: B'nai Brith Canada

המשטרה חוקרת את המעשים הנוראיים כפשע שנאה אפשרי, אך קודם מנסה לברר מתי אירע האירוע. "ברור שאיש לא יכול להיכנס פנימה ולא להיות רגיש למה שקרה", אמר אחד המתפללים ראלף עמאר, שגילה את הוונדליזם ביום רביעי האחרון בשעה שהגיע למקום לאסוף כמה חפצים לחג השבועות. הוא כינה את האירוע "מתועב". כך מדווח האתר JTA.

דיוויד בירנבאום, חבר הפרלמנט המחוזי בו ממוקם בית הכנסת, כינה את האירוע מעשה "מגעיל, ו"פחדני". מנכ"ל ארגון בני ברית קנדה, מייקל מוסטין, "נחרד" בעקבות מה שכינה, "מעשה מגעיל של אנטישמיות ערב חג השבועות".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום