מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הפרופסור המקורב לליצמן: המדינה כלאה חרדים וגרמה לחממת קורונה

במפגש סגור, תוקף הפרופרוסר הבכיר, מנכ״ל בית החולים ׳הדסה׳, זאב רוטשטיין, את התנהלות הממשלה, ומסביר מדוע מספרי החולים גבוהים דווקא בציבור החרדי • מנכ״ל ביה״ח מאשים: ״המדינה גרמה לחממת קורונה בבני ברק ובירושלים״ | הציטוטים המלאים

הפרופסור המקורב לליצמן: המדינה כלאה חרדים וגרמה לחממת קורונה

זאב רוטשטיין, יעקב ליצמן, משה בר סימן טוב צילום: פלאש 90

בלעדי: במפגש סגור שמקיים בימים האחרונים מנכ״ל בית החולים ׳הדסה פרופסור זאב רוטשנטיין, הוא מבקר את התנהלות הממשלה, את התנהלותו של חברו הקרוב, שר הבריאות יעקב ליצמן, על החלטתם להטיל את הסגר על העיר בני ברק וחלק מהשכונות החרדיות בעיר ירושלים, שלטענתו המצקועית, הסגר, אותו הוא מגדיר כ׳כליאה׳, הוא זה שגרם למספר החולים הגבוהה דווקא בציבור החרדי בהשוואה לציבור החילוני בישראל.

״יש סיבה מאוד מאוד ברורה מדוע אחוז הלוקים במחלת הקורונה גבוהה יותר בתוך הציבור החרדי״, כך פתח פרופסור רוטשטיין את דבריו במפגש הסגור. לטענתו, ״זה לא קשור בציבור עצמו, אלה בתנאים בהם חי הציבור החרדי״. הוא מסביר כי, ״כמו שאנחנו יודעים הציבור החרדי חי במטרים מרובעים ספורים״, שלדבריו, ״כמות המטרים המרובעים לנפש בין הציבור החרדי לציבור החילוני - אין מה להשוות בינייהם״.

״יש שכונות בירושלים, ששמה, הצפיפות של המשפחות היא גדולה מאוד״, מוסיף הפרופסור, שמציין עוד, כי, ״אנחנו מדברים על משפחות עם הרבה ילדים. הם חיים בצניעות, בדירות קטנות, בתוך תנאים כאלה״, שלכן, ״העברה של הוירס (קורונה א.ק.) מאחד לשני בתוך המשפחה היא גבוהה מאוד״. כאשר מרבית החולים בבני ברק, כך על פי הבדיקות של משרד הבריאות, נדבקו מחברי המשפחה הגרעינית או מהסביבה הקרובה.

פרופסור רוטשטיין, שלו היכרות רבה עם הציבור החרדי טוען עוד ומאשים, כי, ״אם נוסיף על זה את הסגר, שכולא את הציבור בתוך הבתים הקטנים - לא מאפשר לאנשים לצאת החוצה״, הוא טוען נחרצות ש״הרי יצרנו חממה של הדבקה. ומכאן״, הוא מסביר, ״הציבור החרדי גם בבני ברק וגם בירושלים חלה באוחזים גבוהיים, יותר מאשר הציבור החילוני״. מנכ״ל בית החולים מסכים ומאשים כי מספר החולים הגבוהה ״לא קשור אליהם״, אלא לטענתו, ״זה דווקא קשור במדינה, שכפתה עליהם להיות סגורים, בתוך שטחים קטנים, מבלי שהם יוכלו לצאת החוצה״

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום