מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אבל כבד: ראש הישיבה הצעיר נפטר מהקורונה

הגאון רבי חיים אהרן טורצ'ין זצ"ל ראש ישיבה בישיבת הגרנ"ט בשכונת רמת שלמה בירושלים, נפטר בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 48 בפטירתו. אבל כבד בבני ברק ובישיבה, 'כל רגע' על דמותו של ראש הישיבה הצעיר שהספיק רבות בחייו אך נגדעו בשיא פריחתו

אבל כבד: ראש הישיבה הצעיר נפטר מהקורונה
ארכיון צילום: רוני שוצר, פלאש 90

אבל כבד בבני ברק ובישיבת הגרנ"ט המפורסמת ברמת שלמה בירושלים: הגאון רבי חיים אהרן טורצ'ין זצ"ל ראש ישיבה בישיבת הגרנ"ט בשכונת רמת שלמה בירושלים, נפטר בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 48 בפטירתו. 

רבי חיים אהרן זצ"ל נדבק בנגיף ואושפז בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק ובמוצאי שבת האחרון הדרדר והועבר לאיכילוב שם חובר למכונת ה'אקמו', שר התורה הגר"ח קנייבסקי הוסיף לו את השם 'חזקיהו' אך למרבה הצער הוא נפטר לביתו עולמו. 

המנוח זצ"ל נולד בה' טבת תשל"ב לאביו הגאון רבי יונה ראובן טורצ'ין לרפואה שלמה ראש ומקים את ישיבת 'הגרנ"ט' ורבה של העיר יהוד במשך עשרות שנים ולאמו מרת חנה רחל. סבו הגאון רבי ניסן זצ"ל שהיה מקורב למרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל וכיהן כרבה של יהוד ופתח שם את ישיבת 'אור יצחק', והבן רבי יונה העביר את הישיבה מיהוד לירושלים שם הציל בחורים מהרחוב וקרא לישיבה "הגרנ"ט" על שם אביו רבי ניסן זצ"ל.

בבחרותו למד בישיבת תפרח שם היה לאחד מטובי הבחורים והיה מהבוגרים החשובים והמפורסמים של הישיבה והיה מקושר מאוד לרבו ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ.  

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת שולמית שתחי' בתו של הגאון רבי שמואל וולף מבני ברק, חתנו של הצדיק רבי משה טורק שליט"א. 

מדובר באחד האנשים המיוחדים שקשורים בחינוך תלמידים ובמשך שש עשרה שנה משמש כראש ישיבה בישיבת הגרנ"ט בשכונת רמת שלמה בירושלים היה מסור בלב ונפש לכל אחד מהבחורים תלמידים שמגדירים אותו ואומרים הוא היה "ליבם של ישראל" בטוב ליבו לבחורים ועברו תחת ידו מאות בחורים. 

אחד התלמידים סיפר ל'בחדרי חרדים' בישיבה הוא רומם את הבחורים שבאו מבתים הרוסים ורבי חיים אהרן הרים אותם מעמק הבכא ועזר להם לבנות בתים בישראל והיה דואג לכל צרכם, בכל יום היה נוסע מביתו ברחוב גבעת פנחס בקרית ויז'ניץ בבני ברק לרחוב פאתאל ברמת שלמה בירושלים ומוסר את נפשו במסירות למען הבחורים. 

התלמידים מספרים כל כולו מלא באהבת ישראל, רצינות, הוא היה אברך צעיר אבל מורם מעם בצורה מופלאה.

פטירתו הכתה בהלם את כל תלמידיו שהעתירו והתפללו לרפואתו ודואגים על עתיד קיום הישיבה שהייתה תלויה ברבי חיים אהרן בלבד שנותרה כצאן ללא רועה. 

רק בחורף האחרון ייסד ישיבה חדשה לצעירים מצוינים בעיר בני ברק שנערכה במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין והישיבה הייתה אמורה להיפתח בזמן אלול הקרוב.  

הוא הותיר אחריו דור ישרים מבורך 14 ילדים בנים ובנות, שמתוכם כמה ילדים שטרם זכה להשיא.  

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום