מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מאה שערים: שוטרים השליכו רימון לעבר ילדה; גינויים מקיר לקיר

תיעוד מזעזע: במהלך עימותים במאה שערים פגעו שוטרים עם רימון הלם בילדה שכלל לא הייתה מעורבת בהתפרעות ונפגעה מרימון הלם שירו השוטרים •  ליצמן: "קשה להישאר אדיש נוכח המראות הקשים"

מאה שערים: שוטרים השליכו רימון לעבר ילדה; גינויים מקיר לקיר

הילדה בעת זריקת הרימון צילום: מתוך התיעוד

אמש (חמישי) הגיעו כוחות משטרה למאה שערים ובמקום התפתחו עימותים בין הכוחות לבין התושבים. אלא שתיעוד מזעזע מתוך העימותים מגלה כי השוטרים פגעו עם רימון הלם בילדה שכלל לא הייתה מעורבת בהתפרעות ונפגעה מרימון הלם שירו השוטרים.

בעקבות פרסום התיעוד המזעזע, גינויים מקיר לקיר במערכת הפוליטית.

שר הבריאות יעקב ליצמן: "קשה להישאר אדיש נוכח המראות הקשים אמש בהן נפגעה ילדה מזריקת רימון בתוך שכונת מאה שערים". לדברי ליצמן, "תקיפת שוטרים היא מעשה חמור המנוגד לחוק ולהלכה, ויש לגנותו בכל פה, אך עם זאת, חייבים למנוע השתוללות משטרתית, שימוש בכוח מופרז וזריקת רימוני הלם בתוך שכונה צפופה, מלאה בילדים קטנים המסכנת חיי אדם, מייצרת שנאה ופועלת לאיבוד הסדר הציבורי".

על המשטרה להכיר את אופי האוכלוסיה, לפעול באיזון נכון ולמנוע הלהטת הרוחות. זה לא מה שהיה הלילה. יש להידבר עם נציגי הקהילות והאוכלוסיה בשטח שברובה מתנגדת לאלימות, נשמעת להוראות ורוצה בחיי שיגרה

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: בשעות הלילה החלה מחאה אלימה וקשה באזור מאה שעריים בה נטלו חלק עשרות פורעים שיידו אבנים, ברזלים, ביצים ומכל הבא ליד לעבר השוטרים תוך קריאות וגידופים קשים. השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ולא הבחינו בהימצאותה של האם והילדה בעין הסערה.

במהלך ההתפרעות וכתוצאה מהאלימות הקשה נפצעו 3 שוטרים שאחת מהן אף פונתה לטיפול לבית חולים לטיפול רפואי.במהלך הפעילות נעצרו 12 פורעים שהובאו לחקירה וכנגד אחרים הוגשו דוחות במקום.
ראוי ונכון לגנות את הפרת החוק ההמונית והבוטה, את תקיפת השוטרים החמורה נגד אותם שוטרים שפועלים במסירות ותוך סיכון חייהם למען בריאות הציבור.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום