מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נפרדים: הגביר שתרם מיליונים בסתר נפטר מנגיף הקורונה

זכרון להולכים: בערב חג הפסח נטמן בניו יורק כתנאי לעלותו לקבורה בארץ כשיתאפשר הנגיד הרבני ר' בערי וייס ז"ל מגדולי תומכי עולם התורה והחסד שהקדיש את כל חייו ללימוד תורה וחילק מיליונים לצדקה וחסד מבלי ששמו יפורסם בשום מקום. 'בחדרי חרדים' שמע על דמותו המיוחדת של ר' בערי וייס שחייו היו חטיבה אחת של תורה וחסד ביד רחבה

נפרדים: הגביר שתרם מיליונים בסתר נפטר מנגיף הקורונה
ארכיון צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

ברוך דיין האמת: בערב חג הפסח נפטר בפלטבוש שבברוקלין הנגיד המפואר רבי ישראל דב (בערי) וייס ז"ל מיקירי וחשובי נגידי ותומכי עולם התורה והחסד שנפטר בגיל 71 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה ל"ע והיה מונשם ומורדם במשך תשעה ימים, ולמגינת לב בני משפחתו המיוחדת ואלפי מכריו וידידיו הוא השיב את נשמתו ליוצרה ונטמן בערב החג. 

ר' בערי וייס ז"ל היה הגביר שכולם הכירו, כל הארגונים ומוסדות התורה נהנו מתרומותיו שהיו בסתר ממש, כולם שמרו בסודיות כי כולם חשבו שרק להם הוא עוזר ונותן. ר' בערי היה אהוב על המקום ועל הבריות, ועל אף היותו עסוק מאוד בעסקיו פינה זמנו לכל צרה של כל יהודי, עד כדי שלא הרגישו כלל שהוא עסוק.

הוא היה ממקורביו של האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג בעל ה'שפע חיים' זצ"ל בהיותו מהתומכים הראשונים של המרכז הרפואי צאנז לניאדו בנתניה, היה מקורב מאוד אצל שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וכן ידיד אישי של האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא מאשדוד.

פרק מרכזי בחייו היה ארגון אר סי סי אס, rccs אותו טיפח ויסד מהמסד עד הטפחות ואף דאג בקרב חבריו גבירים שיתנו לארגון עשרות מליונים כל שנה, כך גם היה שותף מלא לישיבת שבי חברון בעיר חברון, תרם גם לקנאים וגם למודרנים כולם היו אצלו שווים, אף פעם לא לקח צד בפוליטיקה.

איפה שיהודי היה צריך עזרה ר' בערי היה שם ומסר את נפשו, במשך כל חייו ישב בקביעות עיתים לתורה ואף מסר שיעורים קבועים בגמרא, הוא החזיק בחברותא במשך חמישים שנה בקביעות ואף פעם אחת לא הפסיקו, למד הרבה על ההיסטוריה היהודית והיה מומחה גדול בתחום ההיסטוריה והשושלות כי כך הוא יוכל להבין טוב יותר את הש"ס.

במסע הלוויה בערב החג חתנו הרב קולנג מלייקווד סיפר שחמיו ר' בערי עוד הספיק להעביר משכורת לכל המלמדים בישיבה של הבן שלו, עקב מגיפת הקורונה שהפסיקו התרומות לבוא.

ידידו האישי ר' שלמה אנטין שהיה אחד מגבאי הצדקה שלו מספר ל'בחדרי חרדים' על דמותו "ר' בערי אף פעם לא הסכים ששמו יתפרסם מאחורי איזה שהיא תרומה הקטנה והגדולה ביותר, לאחר פטירתו אני חייב לציין שהייתי איתו בקשר ידידותי קרוב מלפני כשמונה שנים אז בפתע פתאום גילו אצל אחי התאום הרב יוסף אנטין שליט"א ממודיעין עילית גידול נדיר במוח ובארץ ישראל התייאשו ולאחר ייעוץ עם הרב פירר והרב שמעון רגוביי רק רופא אחד בארצות הברית יכול היה לנתח ניתוח מסובך שארך למעלה מעשרים שעות רצוף".

ר' בערי וייס ז"ל בחתונת ר' שלמה אנטין רוקד עם האח שהציל בזכות תרומתו

"פגשתי אותו במקרה לחלוטין" מספר אנטין, "הייתי אובד עצות איך להשיג חצי מליון דולר בתוך כמה שעות, כשלא היה לי שום היכרות מקודם בינינו, בתוך כמה שעות הוא העביר אליי את כל הכסף שיכולנו לשלם על הניתוח המסובך, ומאז לאחי ברוך השם נולדו עוד שני ילדים".

"גם הבקשה האחרונה בחייו הייתה גם שאחי ר' יוסף אנטין שיחי' יתפלל עליו, וכעת זה יהיה תפילות לעילוי נשמתו, כי מלאכיו יצווה לך".

הרב אנטין מוסיף לספר "הוא אהב את ארץ ישראל וטס בכל הזדמנות קטנה לארץ ישראל, לפני כחודש עזב לפתע את כל עסקיו וטס ממש במפתיע לארץ ישראל להשתתף ב'ירחי כלה' במשך שבועיים רק ללמוד תורה מבלי מפריעים". 

"אני רוצה לציין שהוא לא רק קבע עיתים לתורה אלא היה ממש תלמיד חכם, ואהבת התורה שלו לא הייתה רק מהלימוד עצמו, כל זמן פנוי שלו הוא ניצל ללמוד, חתנו הרב קולנג מלייקווד הספיד וסיפר בלוויה שראש ישיבת פילדלפיה הגאון אליהו שווי זצ"ל כשהיה מגיע לברוקלין עבור הישיבה, תמיד היה עוצר אצל הרב בערי וייס כי היה נהנה ללמוד בחברותא איתו, וכמובן שהיה יוצא משם עם מתנת יד הגונה עבור הישיבה. 

במשך תשעה ימים הוא היה מורדם ומונשם בבית החולים NYU בארה"ב שם ניסו הרופאים לייצב את מצבו, שר התורה הגר"ח קנייבסקי העתיר בעדו בעת שהזכירו את שמו. 

הוא השאיר אחריו את רעייתו האישה חשובה אשת החסד מרת שרה שתחי' שהייתה שותפה מלאה לכל החלטותיו בצדקה וחסד. ארבעה בנים שהולכים אחריו בדרך התורה והחסד נכדים ונינים כולם אוהבי ה'.  

זכה והותיר אחריו בנו ממשיך דרכו בעשיית החסד והתמיכה הנגיד ר' שלמה זלמן וייס, מפייו טאונס שהספיד בלוויה תוך שהוא מקפיד להדגיש את תנאי הקבורה שבתום המגיפה יעלה ארונו לקבורה בארץ ישראל וציין את אהבתו של אביו לכל יהודי וללימוד התורה והוא בשביל היה דוגמא ומופת.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום