מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ליצמן, גפני, פרוש ואייכלר תוקפים את החלטת נתניהו

בסיעת יהדות התורה יוצאים בימים האחרונים במתקפה משולבת כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וזאת בעקבות הטלת הסגר בעיר בני ברק וכן בשל הסגר שהוטל מאז אתמול על השכונות החרדיות בירושלים

ליצמן, גפני, פרוש ואייכלר תוקפים את החלטת נתניהו

יהדות התורה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מניעים פסולים: בסיעת יהדות התורה יוצאים בימים האחרונים במתקפה משולבת כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וזאת בעקבות הטלת הסגר בעיר בני ברק וכן בשל הסגר שהוטל מאז אתמול על השכונות החרדיות בירושלים. אל המתקפה מצטרף גם שר הבריאות יעקב ליצמן.

בעיתון ׳המודיע׳ היום צוטט שר הבריאות ליצמן בהתייחסו להחלטת ראש הממשלה שדחף ויזם את הסגר בירושלים, ואמר: "יש לקבוע קריטריונים ברורים ושווים לכלל הערים, האזורים והשכונות בישראל - ללא הקשר או זיקה לאופי האוכלוסיה".

לגבי ההחלטה שכבר ניתנה, אמר שר הבריאות ליצמן, כי, "ההגדרות לפיהן יש להגביל את התנועה בריכוזים החרדים בלבד מוטעות ומכפישות ציבור שלם שנשמע להוראות החוק והרבנים". אל דברי של ליצמן צורף מאמרי דעה כנגד ההחלטה ובו גם מתקפה חזיתית כלפי ראש הממשלה נתניהו.

בביטאון הרשמי של אגודת ישראל, 'המודיע', הובא גם מאמר שפרסם אתמול חבר הכנסת ישראל אייכלר בו הוא מאשים את הדרג הבכיר של מקבלי ההחלטות בכך "שהאכיפה הסלקטיבית מביאה לאלימות שוטרים גם נגד פגועי נפש". לדבריו, "אין מנוס מלקבוע שמניעים פסולים עומדים מאחורי הסגר על החרדים".

איכלר ציין במאמרו כי יש שכונות נוספות בארץ, שנגועות בקורונה ועונות על הקריטריון של חולה אחד לאלף תושבים ובכל זאת לא הוטל עליהן סגר. "כשבוחנים את מפת השכונות שהפכו לגטאות, עולה תמונה ברורה ומצמררת: הקריטריון להטלת סגר אינו קשור לרמת התחלואה בלבד. אפשר לראות זאת בשכונת רחביה שבותרה לפי רחובות, ואילו שכונת רמות והעיר בני ברק כולה שגם בהן רמת התחלואה שונה מרחוב לרחוב, הוטלו בהסגר כולל".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום