מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

התנועה בישראל תוגבל | נתניהו: "תהיה אכיפה דרמטית"

אחרי שמספר החולים בקורונה בישראל זינק ל-573, מהם ששה במצב קשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייצב הערב שוב מול המצלמות והכריז על צעדים חריפים יותר במאבק מול נגיף הקורונה: "אזרחי ישראל נדרשים מהיום להישאר בבית. זה לא משחק. זה יכול לחרוץ גורלות"

התנועה בישראל תוגבל | נתניהו: "תהיה אכיפה דרמטית"

צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב הערב (חמישי) שוב מול המצלמות ומסר הנחיות דרמטיות לאזרחי ישראל.

ראש הממשלה אמר בהצהרה כי "המגיפה מוסיפה להתפשט, גם בארץ מספר החולים הולך וגדל. הכפלת מספר החולים כל כמה ימים עלולה להוביל לקורבנות רבים. היום אני מודיע על החמרה נוספת במלחמה על הקורונה".

"אזרחי ישראל נדרשים מהיום להישאר בבית. מהערב זה לא המלצה, זו הנחייה", אמר ראש הממשלה בנחרצות והוסיף: "תסתכלו על התמונות מרחבי העולם על רכבים שאוספים את הגופות - צריך לעשות הכל כולל הכל שזה לא יקרה כאן. התקנות החדשות של הערב יהיו בתוקף תחילה שבעה ימים".

ראש הממשלה אמר; "בארץ, לשמחתי, איש עדיין לא מת. אבל לצערי, זה לא צפוי להימשך. הכפלת מספר החולים כל כמה ימים עלולה להביא לקורבנות רבים. הלילה נאשר הגבלות לשעת חירום. כעת אזרחי ישראל נדרשים להישאר בבית, זו כבר לא המלצה, זו חובה".

נתניהו הוסיף ואמר: "אנו נותנים אמון באזרחים. יש החרגות מהתקנות, ואנו מצפים שלא תשתמשו בהן לרעה. אפשר לצאת לקנות מזון ולצורך טיפול רפואי. אבל אל תתקהלו, שמרו על כללי ההיגיינה ועל מרחק של שני מטרים - ורצוי הרבה יותר. זה לא משחק. זה יכול לחרוץ גורלות".

"עד יום ראשון נגיע ל-3,000 בדיקות ליום - שווה ערך לקוריאה הדרומית", בישר ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר כי "שבוע לאחר מכן נגיע ל-5,000 בדיקות נוספות ואחר כך אף יותר".

אחריו עלה לשאת הצהרה, שר הבריאות יעקב ליצמן שאמר: "אזרחי ישראל, אנחנו מחליטים הערב לעגן בצו הנחיות מהותיות של משרד הבריאות שמטרתן לעזור לציבור להגן על עצמו מפני התפשטות הנגיף. אנו בעת חרום ועלינו לגלות אחריות להצלת חיים של כל אדם ובני משפחתו. לא נהסס מלנקוט צעדים דרמטיים כדי להגן על עם ישראל".

"אני מלא הערכה והוקרה לצוותים הרפואיים שמוסרים עצמם בשבילנו. הציבור לא מודע דיו לעבודת הקודש שהרופאים, האחיות, מד״א, הצוותים בבתי החולים, קופות החולים, ובכל מערכת הבריאות. בתורה כתוב ונשמרתם מאד לנפשותיכם, בדגש על המונח מאד. המשמעות היא לפעול בכל דרך להגן ולשמור על בריאות הציבור", כך ליצמן.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב נעל את ההצהרה לתקשורת ואמר: "הערב אנחנו מצמצמים את היציאה מהבית. מודיעים לציבור בגדול אל תצאו מהבית. רק לדברים דחופים או לטיפול רפואי. אנחנו קונים עוד ועוד ציוד, מיגון ומכונות הנשמה. קלטנו צוות רחב בבתי החולים ומכינים עוד תשתיות ומחלקות חירום".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום