ההכרעה הדרמטית של הגר"ח קנייבסקי למנהל הת"ת: לא יהיה שום נזק

לאחר ההנחיות הדרמטיות של ראש הממשלה להשבית את מערכות החינוך באופן מלא, פנה מנהל ת"ת חשוב למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי עם השאלה כיצד לנהוג. האם עליו לנעול את שערי הת"ת או שמא לפתוח - וזכות לימוד התורה תגן מפני המגיפה | כל הפרטים בפרסום ראשון

חרדים 12.3.2020 | 22:18

שר התורה הגר"ח קנייבסקי השבוע צילום: שוקי לרר

פרסום ראשון: לאחר ההנחיה הדרמטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, להשבית את מערכת החינוך, לפחות עד לאחר חג הפסח, פנה אחד ממנהלי החיידרים הידועים בפתח תקווה עם השאלה הגורלית שמעסיקה בשעות האחרונות את עולם התורה - למעונו של הגר"ח קנייבסקי, כיצד לפעול אל מול ההנחיות החדשות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מנהל החיידר ביקש את הכרעת שר התורה, האם עליו לציית לגמרי להנחיות ולהוציא את מאות התלמידים לחופשה, ובכך להביא לביטול תורה המוני, בשעה שהמגיפה משתוללת. או שמא עליו להשאיר את דלתות הת"ת פתוחות, ולהותיר את ההחלטה בידי ההורים.

הגר"ח השיב לו כי הסכנה מהמצב שלא ילמדו בתלמוד תורה היא הרבה יותר גדולה מהסכנה מהקורונה, וראוי שילדי התלמוד תורה יקיימו לימודים. הגר"ח בירך: "לא יהיה מזה שום נזק!".

יודגש, שהשאלה הופנתה מצד הנהלת המוסד, ולא מצד ההורים, כך שהחלטת ההורים אם לשלוח או לא, תלויה בהם ובשאלת הרב שהם יעשו.

כמו כן, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בכוונת הנהלת המוסד לפתוח את הת"ת, אך להבהיר להורים מראש כי זו החלטה שלהם אם לשלוח את הילדים, או לא. במוסד אף יבהירו כי אין שום אחריות לא לתלמוד תורה ולא לעירייה בעניין, וכל הורה יפעל על פי שיקול דעתו ועל אחריותו בלבד.

כזכור, הקורונה ממשיכה להתפשט בארץ, ועד כה אובחנו 109 ישראלים כחולים בנגיף. בעקבות כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הערב (חמישי) בצעד דרמטי שלא היה מאז מלחמת המפרץ, על סגירת כל מוסדות החינוך בישראל עד לאחר חג הפסח. מההחלטה הוחרגו מוסדות לנוער בסיכון, החינוך המיוחד, הגנים והפעוטונים.

בנוסף, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', ישיבות קטנות וגדולות בעלות פנימיות יוכלו להמשיך ולפעול ובלבד שלא ילמדו למעלה ממאה בחורים בבית המדרש ושלא ישהו למעלה ממאה בו זמנית בחדר האוכל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום