באחיסמך הסתפקו באיזה יום לקרוא מגילה

בשכונת 'גני איילון' אחיסמך שם הגיעו לגור בשנה האחרונה עשרות משפחות חרדיות שיחגגו בפעם הראשונה את פורים - הסתפקו האם היא כמו לוד לעניין קריאת המגילה ואז יש לקרוא בט"ו, או שהיא חלק נפרד מלוד ואז יש לקרוא בי"ד

חרדים 7.3.2020 | 23:15

רבני אחסימך אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

לקראת ימי הפורים נתעורר ספק הלכתי באיזה יום יקראו את המגילה תושבי אחיסמך הנקראת 'גני איילון' - השייכת ללוד.

הספק ההלכתי שנוצר היה האם להחשיב את השכונה כלוד, ואז לוד דינה כעיר מוקפת חומה ועל תושבי השכונה לקרוא כמו תושבי ירושלים בט"ו, או שמא היא נחשבת לחלק נפרד מלוד ואזי יש לקרוא בה בי"ד.

עסקני וחברי דגל התורה באחסימך, הרב אברהם פוזן והרב מנחם פלדהיים, הריצו את השאלה לרבני הקהילות בעיר, הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט והגאון רבי חזקיהו אברהם ברוידא, שישבו על המדוכה והחליטו שכן יש מקום להחמיר ולקרוא באחיסמך את המגילה בשני הימים.

אך בשונה מלוד, ששם העולה לתורה ביום ט"ו עולה לתורה ומברך ברכות התורה, באחסימך לא יקראו בתורה יומיים. הרבנים נכנסו לבית שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי והעלו את הצדדים בפניו, ולאחר משא ומתן הוחלט שהדין הוא שמספק לא יקראו קריאת התורה ביום השני.

'בחדרי חרדים' מביא את המכתב שהוציאו רבני הקהילות לכלל התושבים, עם הוראות כיצד יש לנהוג בימי הפורים הבעל"ט - כאשר למכתב מצטרף גם שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

יצוין שבישיבת 'דרך אמונה' הנמצאת בלוד, הורה ראש הישיבה הגאון רבי זליג ברוורמן לבחורים שלא מבני ירושלים, שלא ישנו בישיבה בליל י"ד - כדי לא להיכנס לספק קראית המגילה בט"ו. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום