מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 21°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 21°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

למרות עמדת הצבא: ועדת החוץ והביטחון קיימה דיון בהנגשת מערת המכפלה

בניגוד לעמדת הצבא – ועדת חוץ וביטחון של הכנסת כינסה דיון בנושא "הנגשת מערת המכפלה". הוועדה התכנסה זאת למרות שבחוות הדעת הצבאית הוסבר כי דיון גלוי בנושא עלול לגרום לתבערה בשטחים

למרות עמדת הצבא: ועדת החוץ והביטחון קיימה דיון בהנגשת מערת המכפלה

מדוע קיימה ועדת החוץ והביטחון דיון פומבי למרות חוות דעת ברורה של הצבא שהוא עלול לעודד התלקחות בשטחים? הוועדה התכנסה היום (שני) לבקשת מספר חברי כנסת לדון בנושא "הנגשת מערת המכפלה בחברון". אלא שלקראת הדיון הוציאו בצה"ל חוות דעת ברורה שמבקשת לשנות את אופן הדיון, ולהפוך אותו לחשאי וסגור - ולא פומבי. חרף הבקשה, יו"ר הוועדה והרמטכ"ל לשעבר ח"כ גבי אשכנזי, סרב לבקשה והותיר אותו במליאת הוועדה.

"בעת הנוכחית, לאור רצף אירועים שיצרו מורכבות ביטחונית משמעותית למול האוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון, נדרשת תשומת לב מוגברת למניעת אירועים שהינם בעלי פוטנציאל גבוה לליבוי המצב", נכתב בחוות הדעת החתומה על ידי ראש המנהל האזרחי רסאן עליאן ואלוף כמיל אבו-רוקון, מתאם פעולות הממשלה בשטחים. "אנו סבורים כי בימים אלו, ברקע פרסום תכנית השלום של הממשל האמריקני וברקע פיגועי הטרור בסוף השבוע האחרון, הדיון בנושא רגיש זה עתיד להשפיע על השטח באופן שלילי".

בצבא לא הסתפקו באמירה כללית והזהירו באופן קונקרטי מההשלכות, במיוחד בתקופתה הנוכחית. "בעיצומה של מערכת הבחירות ישנו חשש משמעותי כי הדיון יתלהט ובהתאם, לאמירות שיעלו במהלכו, עלולות להיות השלכות על הסלמת היחסים עם הצד הפלסטיני. אשר על כן, הננו פונים אליך בבקשה להעביר את הדיון לחלק החסוי של ועדת החוץ והביטחון ולהגדירו כמסווג, וזאת במטרה למנוע התחממות מיותרת בגזרה שעלולה להוביל לאלימות ולפגיעה בחיי אזרחינו".

לחדשות 12 נודע שהבקשה מצה"ל הוגשה רק אתמול, למרות שעובדת היותו של הדיון פומבי ופתוח ידועה כבר מזה שבוע. ח"כ אשכנזי, שעומד בראש הוועדה, סרב לבקשה, וענה לה באלו המילים: "אופן הדיון לא משתנה". כל פרטי הדיון וכל ההחלטות פורסמו למרות ההמלצות באתר של הכנסת.

mako

art

 צבע אדום