מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אולמרט: "הגזמנו בתיאור האיום ה'נורא' של הבלונים ובאיום שנוצר ממנו"

ראש הממשלה לשעבר אמר בראיון לרדיו דרום כי "הגזמתם באיום שנוצר מן העניין הזה, בשריפת השדות. מה אנחנו לא יודעים את האמת שכל הנזק המצטבר שנגרם סביב העניין הזה היה שולי". עוד הוסיף: "לא יוצאים למלחמה על בלונים וגם לא בהכרח על קסאמים"

אולמרט: "הגזמנו בתיאור האיום ה'נורא' של הבלונים ובאיום שנוצר ממנו"
תחנת רכבת בפריז צילום: pixabay

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אומר כי תושבי הדרום "מגזימים" במסוכנות של טרור הבלונים: "אנחנו במשך שנים הגזמנו בתיאור האיום ה'נורא' הזה בדרום כשהיה מדובר בבלונים ובעפיפונים ובכל מיני דברים כאלה שהם לא נוח ולא נעים. הגזמתם באיום שנוצר מן העניין הזה, בשריפת השדות. מה אנחנו לא יודעים את האמת שכל הנזק המצטבר שנגרם סביב העניין הזה היה שולי ומספר הנפגעים היה אפסי".

בראיון לרדיו דרום הוסיף כי, "אני יודע שלכם כתושבי הדרום זה עשוי לא להיות בדיוק הדבר שאתם מצפים לשמוע. בלונים ועפיפונים וכל מיני דברים כאלה לא מהווים איומים אסטרטגיים על מדינת ישראל. למדינת ישראל יש יכולות מכל הבחינות – צבאיות, טכנולוגיות – כדי להתגבר על הבעיה הזו מבלי לעשות מזה רעש ומבלי לעשות מזה תחושה של איום גורלי. וכך נהגתי גם כראש ממשלה".

בראיון שהתקיים הבוקר לאמנון סופר ומנדי ריזל נשאל אולמרט, "אז לא יוצאים למלחמה על בלונים?", וראש הממשלה השיב: "לא על בלונים וגם לא בהכרח על קסאמים". אולמרט הוסיף בראיון כי "הליכוד זה מפלגה של גועל נפש".

אולמרט הוא לא הראשון שמעורר את זעמם של תושבי הדרום שנמצאים תחת טרור תמידי, חבר הקבינט המדיני ביטחוני, האלוף במיל', השר יואב גלנט אמר לפני כחודש וחצי בראיון לאותה תוכנית כי "אנחנו צריכים לפעול בשכל ישר ומהראש ולא מהבטן". ריזל שאל אותו: אבל זה לא מרגיע את הילדים? וגלנט ענה, "התפקיד שלי הוא לא להרגיע את הילדים, התפקיד שלי הוא לדאוג לביטחון ישראל לפי סדר העדיפויות".

לפני כשנה היה זה השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, שאמר בראיון לגלי צה"ל כי, "יש הבדל בין בירתה הכלכלית של ישראל ובין נתב"ג, לבין ישובים אחרים", זאת במענה לשאלה על האופן בו היתה מגיבה הממשלה אם חמאס היה משגר טילים לאזור המרכז. בראיון גם אמר כי, "סגרנו את העניין, בואו נראה מה יהיה בהמשך. להזכירכם שהבלונים נגמרו". שנה אחרי, כולנו רואים את "ההמשך".

חדשות JDN

art

 צבע אדום