סקר: רוב מצביעי כחול לבן מעדיפים ממשלה עם נתניהו על פני עוד בחירות

60% ממצביעי כחול לבן מעדיפים ממשלת אחדות בראשות נתניהו עם כתב אישום, לעומת 20% שמעדיפים בחירות. גם 38% מצביעי העבודה מעדיפים ממשלה עם נתניהו. בשס 43%, ביהדות התורה 37% • וגם: כמה אחוז מהמצביעים בטוחים שיצאו להצביע?

פוליטי 5.2.2020 | 14:09

הדס פרוש, פלאש 90

למעלה מ-60% ממצביעי כחול לבן מעדיפים ממשלת אחדות לאומית עם הליכוד בראשות נתניהו, למרות שהוגש נגדו כתב אישום – כך עולה מסקר מיוחד שערך מכון המחקר מדגם בהנהלת מנו גבע בהזמנת מחלקת המחקר של משרד יעוץ התקשורת "רימון-כהן" בהנהלת רוני רימון. עוד עולה מהסקר כי בקרב מצביעי כחול לבן רק כ-20% מעדיפים בחירות נוספות על פני ישיבה בממשלה עם נתניהו.

בכלל עם ישראל כמחצית (49%) מעדיפים ממשלת אחדות עם נתניהו כנאשם, על פני כ-20% אחוזים המעדיפים בחירות נוספות. 30% ענו כי אינם יודעים. באופן מפתיע, אפילו בקרב מצביעי מפלגת העבודה-גשר-מרצ 38% מעדיפים ממשלת אחדות בראשות נתניהו, לעומת 25% שמעדיפים בחירות רביעיות. רק בקרב הרשימה המשותפת יש כמעט רוב של 47% בעד בחירות רביעיות.

בגוש הימין הנתונים לא מפתיעים בתמיכה בממשלה בראשות נתניהו למרות כתב האישום, בליכוד 60% בעד לעומת 21% שמעדיפים בחירות חוזרות, בימינה 53% בעד לעומת 38% שנגד. דווקא במפלגות החרדיות אין התלהבות יתרה מהרעיון לממשלת אחדות בשס 43% בעד ו-15% נגד, ביהדות התורה רק 37% בעד לעומת 15% שנגד.

נתון נוסף שעולה מהסקר ושצריך להדאיג את הליכוד: אחוז האזרחים הבטוחים שיבואו להצביע ביום הבחירות בקרב מצביעי הליכוד הוא 67% לעומת 77% בקרב מצביעי כחול לבן, וכ-55% בקרב ערביי ישראל. בקרב מצביעי ש"ס 77% בטוחים שיגיעו לקלפי, בקרב מצביעי יהדות התורה גם כן 77% בטוחים שיקיימו את מצוות "ועשית ככל אשר יורוך", 87% ממצביעי ישראל ביתנו אמרן בסקר שהם בטוחים שיצאו להצביע, בקרב מצביעי ימינה 76% בטוחים בכך, ואצל העבודה-גשר-מרצ 79%. בסך הכל 69% מהציבור אומר שיגיע לקלפי, בנוסף לעוד 23% שחושב שיבוא, לעומת 5 שבטוח שלא יגיע ועוד כ-2% שבטוח שלא יגיע.

היועץ והפרשן האסטרטגי הבכיר רוני רימון אומר כי, "מסתבר שהזמן עושה את שלו. גם מצביעי כחול לבן שמנהיגיהם הצהירו באופן ברור שלא יישבו עם נתניהו כנאשם – הפנימו שכנראה אין אלטרנטיבה. לעם נמאס מבחירות". על הנתון של הרצון לצאת להצביע אומר רימון כי, "מבחינת הליכוד זו בעיה, אבל גם הזדמנות. בכל מערכות הבחירות האחרונות הליכוד פיגר באחוזי ההצבעה, ואם עכשיו הוא ידביק את הממוצע הארצי בקרב מצביעיו הוא יוכל להביא עוד כ- 2 מנדטים לעצמו".

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום