מנדלבליט: אין לפתוח חקירה בחשד להדלפות מהקבינט

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הורה היום (שלישי) שלא לפתוח בחקירה בגין ההדלפות לכאורה, מדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני • מנדלבליט: "אין להקל ראש במקרים אלו, ככל שהדברים אכן נאמרו בקבינט והודלפו - ובשלב זה הדבר לא נבחן לאור המסקנה אליה הגיעו בנסיבות העניין"

פוליטי 4.2.2020 | 20:07

עדינה ולדמן, דוברות הכנסת

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט היום (שלישי) לדחות את בקשת התנועה לאיכות השלטון לפתוח בחקירה פלילית בגין הדלפות לכאורה מדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני.

בתשובה ששלחה לתנועה עוזרת היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד עדי מנחם-באר, נאמר כי אין להקל ראש במקרים אלו, ככל שהדברים אכן נאמרו בקבינט והודלפו - ובשלב זה הדבר לא נבחן לאור המסקנה אליה הגיעו בנסיבות העניין. לצד זאת, "החלטה בדבר חקירת הדלפת מידע האסור בגילוי היא החלטה רגישה ומורכבת, המחייבת איזון קפדני בין מספר אינטרסים מתחומים שונים, לעיתים נוגדים".

לצורך החלטה אם לפתוח בחקירה פלילית במקרה מסוים, כך היועמ"ש, יש להביא בחשבון את טיב המידע שנמסר ועוצמת הפגיעה הצפויה באינטרסים חיוניים כתוצאה מגילויו. "לאחר שעמדנו בקשר עם גורמי ביטחון רלוונטיים, הגענו לכלל מסקנה כי אין בדיווחים הקונקרטיים את אותה חומרה יתירה המצדיקה חקירה פלילית".

כאינדיקציה לכך צוין, כי אף אחד מהגופים הרלוונטיים לא פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה כי יפתח בחקירה בשל חשיפת הפרטים, ושירות הביטחון הכללי ציין כי להערכתו לא נגרם נזק ביטחוני ממשי עקב דיווחים אלה. בנוסף, הוסבר כי שיקולים הנוגעים לטיבו ולאופיו הציבורי של המידע שהודלף, אשר הינו חלק משיח ציבורי וממידע כללי, תוחלת החקירה הצפויה, מורכבותה והשלכותיה, תומכים אף הם בהחלטה שלא לפתוח בחקירה.

בתנועה לאיכות השלטון הודיעה בתגובה כי היא "מצרה על כך שמשרד היועמ"ש נזקק לארבע שנים, שתי פרשות חמורות ושתי עתירות של התנועה כדי לכתוב אותן. נמשיך לעמוד על שמירה על החוק ובפרט הגנה על קודש הקודשים - הקבינט המדיני בטחוני".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום