מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תיעוד בלעדי: שלוחי חב"ד עוזבים את סין בעקבות הקורונה

בתיעוד בלעדי שהגיע לידינו, נראה שליח חב"ד בעיר צ'נדו הסינית, עורך הבדלה בשדה התעופה יחד עם בני משפחתו וישראלים נוספים, הנמלטים מסין בעקבות נגיף הקורונה הקטלני • הרב הניג: "כמו שהוירוס התחיל רק מבן אדם אחד, אנחנו יכולים להאיר באהבה ושמחה את כולם"

תיעוד בלעדי: שלוחי חב"ד עוזבים את סין בעקבות הקורונה

הרב הניג בהבדלה בשדה התעופה צילום: בחדרי חרדים

בתיעוד בלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה שליח חב"ד בעיר צ'נדו הסינית הרב דובי הניג, עורך הבדלה בשדה התעופה ב-צנגדו סיצואן יחד עם בני משפחתו וישראלים נוספים, הנמלטים מסין בעקבות נגיף הקורונה הקטלני.

בראיון שהעניק הרב הניג לפני מספר ימים לרדיו 103fm הוא ביקש דווקא להעביר מסר חיובי, ואמר כי "כמו שהוירוס התחיל רק מבן אדם אחד, אנחנו יכולים להאיר באהבה ושמחה את כולם".

בראיון שהעניק לישראל היום הוא סיפר, כי "הסינים בפניקה מהסיפור הזה. כמעט ואין מוניות והרכבות והאוטובוסים ריקים. מסעדות, בארים ומקומות בילוי נסגרו בהוראת השלטונות. אנשים נזהרים ופחות יוצאים לרחובות. אם הם יוצאים זה רק עם מסכות. גם אנחנו, כמובן, נשמעים להוראות".

בנוסף הוא סיפר כי התחושות ברחוב נותנות את אותותיהן גם בפעילות היהודית במקום. בעיר, הוא מספר, ישנם כ-400 יהודים, שביום יום הינם כמו משפחה. עם זאת, בשבת האחרונה היה שפל במספר המתארחים בסעודת ליל שבת. לדבריו, "היו אצלנו תשעה אנשים, אני לא זוכר מצב כזה. תמיד יש עשרות שמגיעים להתארח. אנשים חוששים להתאסף יחד, מפחדים שאולי מישהו שנדבק יגיע".

כאמור, כעת ראה הרב כי המצב מסוכן מדי, והחליט לעזוב את סין יחד עם בני משפחתו.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום