מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שלושה סקרים עדכניים לאחר תכנית המאה: כחול לבן מובילה - אין הכרעה

בעוד 32 ימים יצעדו אזרחי ישראל בפעם השלישית אל הקלפיות בכדי לנסות ולהכריע סוף סוף בין ימין לשמאל, אולם גם לאחר ההישג הכביר של נתניהו עם תכנית המאה וחנינה לנעמה יששכר שתבוא עמו מחר לישראל, לא מרימים את 'הליכוד' בסקרים, לעומת ההתאמה לראשות הממשלה

שלושה סקרים עדכניים לאחר תכנית המאה: כחול לבן מובילה - אין הכרעה

בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90

למחרת תכנית המאה ולקראת החזרתה של נעמה יששכר במטוסו של ראש הממשלה מרוסיה מחר, בערוצי הטלוויזיה מודדים את דופק האזרחים באמצעות סקרי מנדטים.

מסקר 'ערוץ 12' בשיתוף מכון הסקרים מנו גבע עולה, כי אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום, 'כחול לבן' בראשות בני גנץ הייתה מקבלת 35 מנדטים ושומרת על כוחה כמפלגה הגדולה בכנסת. הליכוד בראשות בנימין נתניהו מתחזקת מעט ומקבלת 33 מנדטים. הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה עם 13 מנדטים.

הגוש החרדי נחלש מעט ומקבל 15 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי 8 ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 7.

העבודה – גשר - מרצ בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ נחלשת מעט בסקרים ומקבלת 8 מנדטים כמו גם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן שמקבלת 8 מנדטים וימינה בראשות נפתלי בנט עם הרב רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' עם 8 מנדטים אף היא.

עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.2% מקולות הבוחרים.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין עם 55 מנדטים, גוש השמאל עם-ערבים עם 57 מנדטים, וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 8 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו קיבל 41%, בני גנץ 37%, אף אחד מהם - 16%, 6% השיבו כי אינם יודעים.

בשאלת התמיכה ב"עסקת המאה" האמריקאית, הגיבו הנשאלים: תומך מאוד - 21%, די תומך - 29%, סה"כ תומך 50%. די מתנגד - 12%, מתנגד מאוד - 12%, סה"כ מתנגד - 24%. לא יודע 16%, לא שמעתי על היוזמה 10%.

בנוסף נשאלו הנסקרים: האם לדעתך ראש הממשלה יכול או לא יכול לנהל את המדינה במקביל לניהול משפטו, 39% ענו שיכול, 52% השיבו לא יכול, 9% השיבו "לא יודעים".

עמית סגל צייץ בעקבות הסקר, כי "סקר החדשות אחרי יממה דרמטית מציג תמונה סטטית למדי. הליכוד מצמצם קלות את הפער, אבל בגושים עדיין סטגנציה. 56-56 ובחירות רביעיות באופק. בן גביר שוב לא עובר.

מה עמדת הציבור על דיל המאה? רוב גדול בקרב בעלי הדעה תומך. אפילו בשמאל מרכז יש תמיכה משמעותית. כאב ראש לגנץ אם ההצבעה תגיע לכנסת. ובעניין הדרמטי השני אתמול: רוב הציבור סבור שנתניהו לא יכול לנהל מדינה ומשפט במקביל. גם בימין חלק משמעותי סבור כך".

• • •

מסקר 'ערוץ 13' עולה, כי אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום, 'כחול לבן' בראשות בני גנץ הייתה מקבלת 35 מנדטים ושומרת על כוחה כמפלגה הגדולה בכנסת. הליכוד בראשות בנימין נתניהו מתחזקת ומקבלת 34 מנדטים. הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה עם 13 מנדטים.

הגוש החרדי נחלש ומקבל 14 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי 7 ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 7.

העבודה – גשר - מרצ בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ מקבלת 10 מנדטים. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מקבלת 8 מנדטים וימינה בראשות נפתלי בנט עם הרב רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' עם 7 מנדטים.

עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.1% מקולות הבוחרים.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין עם 56 מנדטים, גוש השמאל עם-ערבים עם 56 מנדטים אף הוא וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 8 מנדטים.

לשאלת התאמה לתפקיד ראש הממשלה, 43% ענו כי נתניהו הוא המתאים ביותר, לעומת 33% שענו כי גנץ הוא המתאים ביותר. 17% אמרו כי אף אחד מהם אינו מתאים לתפקיד.

לאחר הצגת תוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הצהיר ראש הממשלה נתניהו כי ביום ראשון תצביע הממשלה על החלת הריבונות הישראלית על כל ההתנחלויות ביהודה ובשומרון ובבקעת הירדן. מהסקר עולה כי 51% מהישראלים תומכים בסיפוח השטחים, בעוד 26% מתנגדים למהלך. הסקר פילח גם את תשובתיהם של יהודים מצביעי כחול-לבן: 41% ממצביעי המפלגה תומכים בסיפוח, 31% מתנגדים לו, ו-28% לא יודעים.

• • •

מסקר 'כאן 11' עולה, כי אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום, 'כחול לבן' בראשות בני גנץ הייתה מקבלת 34 מנדטים ושומרת על כוחה כמפלגה הגדולה בכנסת. הליכוד בראשות בנימין נתניהו מתחזקת ומקבלת 33 מנדטים. הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה עם 14 מנדטים.

הגוש החרדי שומר על כוחו עם 16 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי 8 ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 8.

העבודה – גשר - מרצ בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ מקבלת 8 מנדטים. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מקבלת 8 מנדטים וימינה בראשות נפתלי בנט עם הרב רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' עם 7 מנדטים.

עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 1.1% מקולות הבוחרים.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין עם 56 מנדטים, גוש השמאל עם-ערבים עם 56 מנדטים אף הוא וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 8 מנדטים.

בעקבות תוכנית טראמפ שהתפרסמה אתמול נשאלו הנסקרים האם הישראלים חושבים שתוכנית טראמפ עשויה להביא לשלום בין ישראל לפלסטינים. 61% סבורים שלא, 10% סבורים שכן, היתר השיבו שאינם יודעים.

עוד נשאלו הנסקרים בעניין זה האם הנשאלים היו בעד החלת הריבונות הישראלית ביישובי יהודה ושומרון ובקעת הירדן עוד לפני הבחירות: 43% ענו בחיוב, 28% השיבו בשלילה, היתר – לא יודעים.

השאלה האחרונה בסקר, בעקבות הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה, הייתה האם נתניהו יכול להמשיך בתפקידו בשעה שמתנהל נגדו משפט: 48% חושבים שנתניהו לא יכול להמשיך בתפקידו, 32% סבורים שהוא יכול לנהל את משפטו במקביל לכהונתו.

• • •

סקר ערוץ 12 נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 503 נשאלים. טעות הדגימה המרבית בסקר 4%.4+. מועד איסוף הנתונים: 29 בינואר 2020.

סקר ערוץ 13 נערך ע"י פרופ' קמיל פוקס וכלל שבע מאות ארבעים ושלושה נשאלים, מהם שש מאות וארבע מהאוכלוסייה היהודית ומאה שלושים ותשעה מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך ע"י חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה: שלושה אחוזים ושש עשיריות

סקר קנטאר מדיה ישראל בוצע בעבור כאן 11 בשיטות סטטיסטיות מוכרות לעריכת סקרים בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. על הסקר שבוצע באינטרנט ענו 553 משתתפים מתוך 2989 שהתבקשו לענות עליו. טעות הדגימה 4.4%+/-. מועד איסוף הנתונים 29.01.20

בחדרי חרדים

 

art

 צבע אדום