מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ועדת הבחירות פסלה את חברת הכנסת היבא יזבק

ועדת הבחירות פסלה את חברת הכנסת היבא יזבק. יזבק לא תוכל להתמודד לכנסת ה-23

ועדת הבחירות פסלה את חברת הכנסת היבא יזבק

אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת קיבלה לפני זמן קצר (רביעי) ברוב גדול, את בקשת סיעות הימין לפסול את חברת כנסת היבא יזבק מהתמודדות לכנסת ה-23.

יו"ר רשימת עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, הגיב לפסילתה ואמר "אני שמח שלפחות בועדת הבחירות הצדק נעשה ותומכת הטרור נפסלה ברוב גדול, כשכל התומכים בפסילה מבינים דבר אחד בסיסי: למעריצה של סמיר קונטאר אין מקום בכנסת. אני מקווה שהצדק ייעשה גם בבית המשפט העליון, ולראשונה מי שבאמת צריך להיפסל ייזרק מכנסת ישראל".

חברת הכנסת מבל"ד היבא יזבק, תוכל להתמודד בבחירות לכנסת, כך עולה

אתמול (שלישי) פרסם היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט חוות דעת, לפיה חברת הכנסת היבא יזבק רשאית להתמודד בבחירות לכנסת. יזבק התבקשה על ידי היועמ"ש מנדלבליט להבהיר את הדברים שאמרה בראיון לחדשות 13, שם טענה כי "החוק הבין-לאומי מאפשר לעמים תחת כיבוש לפעול למען שחרורם".

במענה לעתירת עוצמה יהודית אמר מנדלבליט כי, "חומר הראיות הכולל המובא בבקשה אינו מצדיק את קבלתה, שכן לא הצטברה "מסה ראייתית קריטית" המתחייבת לשם פסילת רשימת מועמדים מלהתמודד בבחירות לכנסת" כתבו בשמו של היועמ"ש עו"ד אביחי מנדלבליט, עו"ד ענר הלמן מנהל מחלקת בג"צים, עו"ד רנאד סגן בכיר במחלקת בג"צים ועו"ד אודי איתן סגן בכיר במחלקה בג"צים בפרקליטות המדינה.

עוד נכתב שמו של היועמ"ש כי, "נוכח הצהרותיה והבהרותיה בפני ועדת הבחירות, אין מדובר בתשתית אשר מצדיקה את פסילתה". במכתב שנשלח מטעמו של היועמ"ש, נכתב כי דבריה של יזבק בראיון, "מהן עולה, במפורש או במשתמע, תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל, לרבות פגיעה בחיילי צה"ל".

יזבק לא חזרה בה והבהירה "אני עומדת מאחורי דבריי שהמשך הכיבוש אינו לגיטימי". בתשובתה כתבה "אכן אני רציתי במשפט הזה להחזיר את המראיינים לנושא הכיבוש. ואכן רציתי להשתמש במכוון במילים 'המשך הכיבוש' כדי להזכיר כי זוהי הבעיה המרכזית שהשיח הציבורי הישראלי מתעלם ממנה. אך אין בשני המשפטים שלי תמיכה או קריאה בשימוש באלימות לא נגד חיילים ולא נגד אזרחים".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום