ירון אברהם: גורמי מודיעין ישראליים הגיעו לאמירויות אחרי ההיעלמות של שליח חב״ד כדי להשתתף בחקירה.
תרשמו על ההגה: 355 נהרגו בתאונות דרכים ב-2019
היסח הדעת, עייפות, השתוללות על הכביש וקלות דעת בבטיחות הנהיגה מביאים לנתונים הקשים הבאים בשנת 2019 נהרגו 355 בני אדם בתאונות דרכים • בסה"כ נרשמו במשטרה 12,538 תאונות דרכים עם נפגעים • מתוכן 319 תאונות קטלניות – עלייה של 11.5%; 2,050 תאונות קשות – עלייה של 5.6%; 2,300 פצועים קשה – עלייה של 6.2% ו-22,695 פצועים בכל תאונות הדרכים
תאונת דרכים קטלנית | צילום אילוסטרציה: אדי ישראל, פלאש 90
המילה 'מגפה' מוגדרת במילון כמחלה מדבקת שמתפשטת במהירות או כתופעה שמתפשטת במהירות. הקולות העולים בסין מספרים על לחץ מפני מגפה שמתפשטת ברחבי מחוז חוביי והעולם כולו כבר נלחץ.
מהנגיף החדש קורונה מתו עד אתמול, כ-60 בני אדם. מהנגיף הקודם, הסארס, מתו כ-800 בני אדם. ובכל זאת, העולם גועש. מבקרים מסין מוכנסים לבידוד. כ-100 מיליון סינים נמצאים בבידוד בבתיהם ולא יכולים לצאת לערים הגדולות. נמלי תעופה בכוננות ובמשרדי הבריאות ברחבי העולם לא כבה האור 24 שעות.
וכמה נהרגו השנה בתאונות הדרכים בכבישי ישראל?
זאת מגפה לכל דבר ועניין. במגפת תאונות הדרכים בישראל נהרגו בשנת 2019 כולה, 355 בני אדם. תרשמו לכם את המספר הזה על שמשת הרכב, על ההגה, על הדש-בורד, על הסלולרי ועל כפתורי הרדיו. שלוש מאות חמישים וחמשה בני אדם נ-ה-ר-גו בתאונות דרכים בשנה שעברה. 355 לוויות עצובות של חיים שנגדעו בפתאומיות ולא יחזרו לבני משפחותיהם לעולם.
זאת מגפה, כי מדובר על עשרות אלפי בני אדם שנהרגו במגפה הזאת. שימו לב לנתון הבא: ביום הזיכרון התשע"ט (2019) מניין חללי מערכות ישראל היה 23,741. לעומת זאת, מקום המדינה ועד היום, נהרגו בכבישי ישראל 31,613 בני אדם. כמה השקיעה המדינה במשרד הביטחון וכמה במשרד התחבורה וברשות הלאומית לבטיחות בדרכים?
את המספרים הקשים מפרסמים בלמ"ס ושם מציינים שלמרות כל הניידות הסובבות בכבישים והמצלמות השונות המעשירות את קופת המדינה בעשרות מיליוני שקלים מדוחות, בשנת 2019 נהרגו 39 בני אדם יותר מהשנה שלפניה 2018 (עלייה של 12.3%).
במקביל, ההשתוללות בכבישים נמשכת והעדות לכך היא העלייה שנרשמה במספר התאונות הקטלניות והקשות וגם במספר הפצועים קשה. שימו לב למספרים הקשים:
בשנת 2019 נרשמו במשטרת ישראל 12,538 תאונות דרכים עם נפגעים.
319 תאונות קטלניות – עלייה של 11.5%.
2,050 תאונות קשות – עלייה של 5.6%.
2,300 פצועים קשה – עלייה של 6.2%.
22,695 פצועים בכל תאונות הדרכים.
אז נכון שעל פי הסטטיסטיקות, בסך כל התאונות עם נפגעים חלה ירידה של 0.2% וכן נרשמה ירידה זעומה של 1.4% בסך כל הנפגעים אבל לעומת זאת חלה עלייה משמעותית במספר הנפגעים בתאונות בהן היו מעורבים קורקינטים חשמליים. 574 תאונות, עליה של 142%(!!!) אפשר אולי להתנחם בעובדה שבמספר הנפגעים בתאונות בהן היו מעורבים אופניים חשמליים חלה ירידה, 1,660 נפגעים 'בלבד', ירידה של 16.3%.
חשוב לציין שהמספרים שנרשמו לעיל אלו לא המספרים הסופיים של התאונות. בלמ"ס מוסיפים שבשנת 2019 הגיע מספר הדיווחים על תאונות ל-43,677 (עלייה של כ-1.9% בהשוואה ל-2018). מספר הנפגעים קל בדיווחים אלה הגיע ל-57,637 (עלייה של כ-1.5% בהשוואה ל-2018). מדובר בעשרות אלפי בני אדם שחייהם נעצרו, חלקם עבר תהליך שיקום גופני או נפשי ארוך מאוד.
בשולי הדיווח השנתי מביאים בלמ"ס גם את הנותנים הקשים של חודש דצמבר. 1,610 בני אדם נפגעו ב-929 תאונות דרכים. מתוכם: 42 הרוגים ב-33 תאונות קטלניות. ו-170 פצועים קשה ב-147 תאונות קשות. בנוסף דווחו למשטרה עוד 2,822 תאונות שסווגו בלמ"ס כ"כללי עם נפגעים קל", בהן נפגעו קל 3,623 בני אדם. 'רק' שלושת אלפים ושש מאות עשרים ושלושה אנשים, נשים וטף נפצעו קל.